positieve zwangerschaptest daarna negatief! help me!

hallo allemaal,

Ik heb gisteren een zwangerschapstest gedaan en er stonden 2 streepjes op, hoewel het "zwangerschap"streepje erg licht was, stonden er duidelijk 2 streepjes. Die avond heb ik nog een test egdaan, na heel veel water te hebben gedronken, en die was negatief, maar het streepje dat aangaf dat de test geod werkte, was erg licht, dus waarschijnlijk heeft de test nog niet goed gewerkt. Mijn eerste dag vab mijn laatste menstruatie was 21 februari. Op een andere site las ik dat ik dus nu nog helemaal geen test kopn doen omdat t nog te vroeg is. Maar mijn test gaf dus 2 streepjes aan! Ben ik nu zwanger of niet?!?

Hoi,

Je hebt aan de vroege kant getest , eigenlijk zou je denk ik pas vanaf 19 maart kunnen testen. Maar je hebt al een positieve test gehad en ze zeggen altijd een streep is een streep , hoe licht ook.
Dat je diezelfde avond een negatieve test hebt gehad kan een logische verklaring hebben. De test reageert op het HCG hormoon wat in je urine zit , dus als je veel drinkt en daardoor sneller moet plassen kan het zijn dat het hormoon te verdunt is om nog een reaktie te geven op de test. Daarom is ochtend urine ook het beste , dan ben je een lange tijd niet naar de wc geweest en is de HCG het meest geconcentreerd.
Enige tip die ik je mee kan geven is een paar dagen te wachten en dan toch weer met ochtend urine te testen.

Groet Xanthe

quote: Nina2128 schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('16-03-2006 15:02:44'));

hallo allemaal,

Ik heb gisteren een zwangerschapstest gedaan en er stonden 2 streepjes op, hoewel het "zwangerschap"streepje erg licht was, stonden er duidelijk 2 streepjes. Die avond heb ik nog een test egdaan, na heel veel water te hebben gedronken, en die was negatief, maar het streepje dat aangaf dat de test geod werkte, was erg licht, dus waarschijnlijk heeft de test nog niet goed gewerkt. Mijn eerste dag vab mijn laatste menstruatie was 21 februari. Op een andere site las ik dat ik dus nu nog helemaal geen test kopn doen omdat t nog te vroeg is. Maar mijn test gaf dus 2 streepjes aan! Ben ik nu zwanger of niet?!?

Ik hoop dat ik het goed doe, want ik heb dit nog nooit gedaan.
Ik zelf heb niet zoveel vertrouwen in zwangerschapstest.
Ik was in jan een week overtijd, dus een test gehaald, test gaf neg aan. 2 Dagen later werd ik ongesteld. Dus ik dacht dat het aan mij lag. In feb werd ik helemaal niet ongesteld, na een maand met een potje urine naar de dokter (ik dacht zelf aan een blaasontsteking of zo iets), nee, ik bleek zwanger te zijn. En volgens de dokter was ik ca 4 a 6 weken.
Gisteren voor de termijnecho geweest en wat bleek, ik blijk al bijna 15 weken te zijn.
Als je twijfelt maak je toch gewoon een afspraak bij de huisarts met een potje urine, en wie weet.
Succes meid.
Gr
Sas

Ik zou naar je huisarts gaan met een potje ochtendurine, om zeker te zijn. De 2e test was waarschijnlijk negatief omdat je zoals je zelf zegt veel water hebt gedronken en de test in de avond hebt gedaan.

Ik heb toen ik dacht zwanger te zijn. Een test gekocht en hem in de middag gedaan. En hij was meteen positief. Een week later bleek ik bij de termijnecho 9 weken zwanger te zijn. Dus het hoeft niet altijd ochtendurine te zijn.

Om meteen al naar de huisarts te rennen die presies dezelfde test zou doen vind ik persoonlijk wat overdreven.
De reden? Als je vroeg gaat testen weet je dat de test een verkeerd resultaat kan geven.
Dus waarom niet gewoon nog even afwachten tot de dag dat je ongesteld had moeten worden en zelf nog eens een test doen op die dag? Je bent dan een paar dagen verder en de HCG kan in die paar dagen ook extra opbouwen.

Groet Xanthe

ik heb dus gister nog een terst gedfaan en ook deze was positief, lijkt me duidelijk dus. Om dat t zo vroeg is, moet ik dan rekening houden met een hele hoge kans op een miskraam, dat ik gewoon ongesteld word en dat t vruchtje gewoon meekomt, waar ik dus niks van had gemerkt als ik niet getest had???

Hoi,

Allereerst gefeliciteerd!
Ik weet niet of je -te- vroeg hebt getest. Dat hangt van de lengte van je cyclus af (de mijne was heel kort en ik wist na 21 dagen al dat ik zwanger was).
En ja er is altijd een kans, helaas dat het mis gaat. Maar daar moet je maar gewoon niet teveel aan denken. Positief zijn. Het gaat vaker goed dan fout.

Groetjes,

Nina  

Nee hoor , je hebt natuurlijk een kans dat het mis gaat , maar dat hoeft zeker niet nu al direct te zijn en ook zeker geen hele hoge kans.
De kans is net zo groot als bij iedereen , ik zou dus gewoon proberen er van te genieten en als je door die eerste 12 weken heen bent ben je grotendeels toch wel uit de gevarenzone. Of als je eerder een echo hebt gehad en het hartje klopte dan is de kans dat het nog mis gaat ook zeer klein.
Ow en vergeet ik je helemaal te feliciteren!

Groetjes Xanthe

Terug
Bovenaan