Post natale depressie

Dag dames,
Ik zit met een post natale depressie en ben nu net begonnen met het zoeken van hulp.
Nu merk ik dat dit heel erg moeilijk gaat.
Ook heb ik totaal geen idee wat ik kan verwachten.
Ik ben heel bang dat ze me een pilletje en wat gesprekjes geven en dan klaar.
Dat zou eigenlijk niet voldoende zijn wand mijn man en ik lopen beiden op ons tandvlees.
Zijn er misschien dames die hulp hierbij hebben gehad en zo ja, wat voor soort hulp is je geboden / heb je gehad?
Alvast bedankt
 
Ik heb geen hulp gehad dus ik kan je er verder niet bij helpen, ik wil alleen even zeggen: super goed van je dat je aan de bel hebt getrokken! Ik hoop dat je echt geholpen gaat zijn ❤️
Ik denk niet dat ze je zomaar afschepen met een pilletje en een gesprekje hoor, maar hoe het er precies uit zal zien weet ik niet. Ik ga duimen voor fijne begeleiding!
 
Je kan ook op andere wijze geholpen, ze noemen het alternatief maar eerlijk gezegd vind ik dat dat het geen eer aan doet. Het is gewoon op natuurlijke manier met voeding/ supplementen je hormonen weer in balans krijgen. Je zou op zoek kunnen gaan naar een orthomoleculair therapeut/ hormoon therapeut.
Daarnaast kan je natuurlijk altijd en psychologische hulp inzetten, maar ze zwaaien tegenwoordig zo snel met anti-depressiva. Wat uit eindelijk de symptomen aanpakt en niet de oorzaak.
Je kan altijd eens bellen met een orthomoleculair therapeut en vragen wat zij jou kunnen bieden.
 
Allereerst; jullie gaan hier uitkomen. Hoewel dat zo niet zal voelen op dit moment gaat de zon ook bij jullie weer schijnen. Houdt vol. 
Wat ik je mee wil geven:
- deel je situatie met mensen die dicht bij je staan en waar je jezelf op je gemak voelt. Gedeelde leed is halve leed. 
- ga naar de huisarts en bespreek de situatie. Er wordt niet zo maar medicatie voorgeschreven. Maar als je jezelf echt langdurig somber, neerslachtig en leeg voelt zal je medicatie nodig hebben om hier weer uit te komen. Je wordt hierin altijd begeleid. Vaak is het al voldoende door er over te praten en het tijd te gunnen. Er zijn vwel vrouwen met postnatale depressie of er tegenaan zitten. Hier moet je vaak gewoon doorheen. 
- er bestaan pop polies. Samenwerking tussen gynaecologen, psychiaters en kinderartsen. Zij zijn er voor vrouwen die voor, tijdens of na de bevalling kampen met psychische problemen ten gevolgen van de zwangerschap of bevalling. 
- schakel hulp in van je netwerk!
- wat mij er ook doorheen heeft geholpen was iemand die alternatieve dingen deed. Ze deed veel met energieën. Ik vond het eerst heel wazig (zo nuchter als dat ik ben) maar ik ben die vrouw eeuwig dankbaar. Zij heeft mij met name geleerd om dingen los te laten, dat niet alles altijd maar goed hoeft te zijn, dat ik heb leren accepteren dat die gevoelens er zijn en dat dit niet altijd zo zal blijven. 
Nogmaals jullie komen hier echt uit. Ik wens je alle wijsheid, geluk en liefde. Je bent een goede moeder ?
 
Ik had dus precies hetzelfde. De psycholoog gaf na 1 gesprek al aan dat ze mij niet kon helpen. Ik kreeg allemaal tabletten waar ik ziek van werd. Medicatie heb ik dus niet genomen. Vervolgens krijg ik een ondersteuner van ggz, super akward want ik zat helemaal op slot. En iedereen wil je helpen maar dat werkte helemaal niet. 
Ik besefte dat ik rust wilde en mijn baby. Meer niet! Alles afgezegd en met niemand contact, alleen mijn moeder voor steun af en toe. En nu een jaar later pas merk ik langzaam verschil. Wat een gevecht was dat. Verschrikkelijk.
 
Terug
Bovenaan