Post-natale depressie?!

Jinte is nu een week en doet het goed.
Ik slaap alleen max. 3 uur per nacht en dat schijnt niet goed te zijn (snap ik wel). Nu heb ik zo'n beetje verplichte bedrust want ze zijn bang dat ik in een post-natale depressie zak... Zelf ben ik hier niet zo bang voor maar dat is misschien juist weer 1 van de kenmerken?! Wie heeft ervaring?

hoi

Ik heb er geen ervaring mee..maar....Je kent je zelf het beste meid! Laat je niks aanpraten! Prima dat ze goed voor je zorgen en je in de gaten houden maar soms heb ik het dee dat overal heel snel een sticker op wordt geplakt.

Probeer indd wel lekker uit te rusten op de momentjes dat het even kan! Maar blijf vooral genieten!

Lfs Esther

Dank je wel!!
Ja ik heb ook het idee dat het me een beetje aangepraat word. Al is het wel fijn om een soort van toestemming te krijgen om een pasje terug te doen.
Ik heb vannacht denk ik wel bijna 6 uur geslapen dat is een record. Mijn vriend heeft de kleine meid de hele nacht gehad en afgekolfde flesjes gegeven. Zo blij met mijn vent.

Hoi,

ook geen ervaring mee, maar slaap gebrek is natuurlijk niet goed voor je. Maar op dit moment is dat bij iedereen die net moeder (en vader) is geworden gelijk. Je krijgt gewoon veel minder slaap. Ik zou zeggen, probeer de slaap te krijgen die je kunt en de omgeving houd je nu echt wel in de gaten. Maak je zelf verder geen zorgen, is nog slechter voor je en slaap je ook weer slechter van!

Geniet en neem je rust!

Hoi,

Ook ik heb er geen ervaring mee.
Heb zelf wel na de bevalling van mijn oudste zoon hulp gezocht bij een psycholoog om de bevalling te verwerken omdat het niet veel had gescheeld of ik had het zelf niet overleefd.
Maar ik had geen postnatale depressie.

Neem gewoon zoveel mogelijk rust als je kan krijgen. Ga overdag ook even lekker slapen als Jinte slaapt.
Mocht je het zelf (of je man) toch niet vertrouwen vraag dan hulp!

Blijf lekker genieten.
Liefs Danielle

Dank je wel voor jullie reacties.
En the story continues .. Vandaag was Jinte voor de tweede dag niet gegroeid. Hier was de kraamverzorgster niet zo blij mee en ging met de verloskundige bellen. Ik weer verdrietig.. Verder heb ik eerder een lactatiekundige over de vloer gehad. We bellen af en toe nog om het wat door te spreken. Ik krijgt van haar weer andere adviezen als van de kraamhulp en weer andere als van de verloskundige.. En ik heb zelf het idee dat ik wel weet wat ik wil en hoe het moet... Heel frustrerend.
Kortom de verloskundige maakt zich zorgen en heeft de huisarts gebeld .. die komt vandaag nog als het goed is.. Ik vind het ook wel best .. Ik ga ervan dat de huisarts kan bevestigen dat het wel mee valt.
Ik heb in de tussentijd even een test gemaakt... ik scoorde 10 minder dan je 'nodig' hebt om in een misschien milde depressie te zitten... Zucht...

Linkje test http://depressie.ikwilhet.nu/postnatale-depressie/95936-test-uzelf-op-postnatale-depressie

Kolven gaat trouwens echt goed had vanmiddag een opbrengst van 150 cc. Hoeveel drinken jullie kindjes?

Wat verschrikkelijk vervelend dat ze allemaal verschillende adviezen geven.......hopen dat de huisarts weer een beetje duidelijkheid kan scheppen. Je moet nu proberen om niet te veel na te denken of je nu wel of niet een depressie hebt! Je moet proberen te genieten en rustig aan doen. Als je steeds in je hoofd aan het malen bent is erg vermoeiend! (ik weet makkelijk praten). En je omgeving houd je nu echt ook wel goed in de gaten hoor!
Onze dochter is vandaag precies 1 week oud en mag 100cc maar ze drinkt steeds maar 70/80cc. Ze groeit alleen wel goed.
Succes ermee!

Het is allemaal wat overtrokken geweest. Een niet zo ervaren kraamverzorgster die wat over bezorgt was. Ze paste elke keer het voedingsschema aan hoewel ik graag wilde voeden op verzoek. Een verloskundige die vrij is met kerst en die graag wilde overdragen.
Gisteren is de huisarts langs geweest en die was gelukkig net zo relaxed als wij inmiddels zijn .. na het vertrek van de kraamzorg.
Eindelijk mogen we voeden op verzoek en gaat dus ook de borstvoeding een stuk beter.

Terug
Bovenaan