Post-natale depressie?!

Jinte is nu een week en doet het goed.
Ik slaap alleen max. 3 uur per nacht en dat schijnt niet goed te zijn (snap ik wel). Nu heb ik zo'n beetje verplichte bedrust want ze zijn bang dat ik in een post-natale depressie zak... Zelf ben ik hier niet zo bang voor maar dat is misschien juist weer 1 van de kenmerken?! Wie heeft ervaring?

hoi

Ik heb er geen ervaring mee..maar....Je kent je zelf het beste meid! Laat je niks aanpraten! Prima dat ze goed voor je zorgen en je in de gaten houden maar soms heb ik het dee dat overal heel snel een sticker op wordt geplakt.

Probeer indd wel lekker uit te rusten op de momentjes dat het even kan! Maar blijf vooral genieten!

Lfs Esther

Dank je wel!!
Ja ik heb ook het idee dat het me een beetje aangepraat word. Al is het wel fijn om een soort van toestemming te krijgen om een pasje terug te doen.
Ik heb vannacht denk ik wel bijna 6 uur geslapen dat is een record. Mijn vriend heeft de kleine meid de hele nacht gehad en afgekolfde flesjes gegeven. Zo blij met mijn vent.

Hoi,

ook geen ervaring mee, maar slaap gebrek is natuurlijk niet goed voor je. Maar op dit moment is dat bij iedereen die net moeder (en vader) is geworden gelijk. Je krijgt gewoon veel minder slaap. Ik zou zeggen, probeer de slaap te krijgen die je kunt en de omgeving houd je nu echt wel in de gaten. Maak je zelf verder geen zorgen, is nog slechter voor je en slaap je ook weer slechter van!

Geniet en neem je rust!

Hoi,

Ook ik heb er geen ervaring mee.
Heb zelf wel na de bevalling van mijn oudste zoon hulp gezocht bij een psycholoog om de bevalling te verwerken omdat het niet veel had gescheeld of ik had het zelf niet overleefd.
Maar ik had geen postnatale depressie.

Neem gewoon zoveel mogelijk rust als je kan krijgen. Ga overdag ook even lekker slapen als Jinte slaapt.
Mocht je het zelf (of je man) toch niet vertrouwen vraag dan hulp!

Blijf lekker genieten.
Liefs Danielle

Dank je wel voor jullie reacties.