Post natale depressie

Hallo

Ik ben priscilla bijna 25 jaar woon in hoogeveen ik heb nu een zoontje van 8 maand na twee maanden kwam ik er achter dat ik een post natale depressie heb , soms gaat het goed maar ook vaak slecht veel nare gedachten en veel verdriet ook ben ik erg moe nou zoek ik naar mensen die dit ook hebben of hebben gehad en wil ik weten wat jullie er aan doen of gedaan hebben om er uit te komen voel me soms erg alleen omdat niemand het echt begrijpt hoe ik me voel

Alvast bedankt

Hoi Priscilla,

Ik ga al zo'n 9 maanden bijna wekelijks naar de psycholoog (zoontje is nu 16 mnd). In het begin hebben we EMDR gedaan wat mij echt enorm geholpen heeft. Nu kijken we meer naar onderliggende patronen en hoe dingen uit mij jeugd daar invloed op hebben.

Ik zou je echt willen aanraden naar de huisarts te gaan, ik voelde me al snel beter toen ik eenmaal naar de psycholoog ging.

Veel sterkte

2 jaar na m'n zwangerschappen kreeg ik een burn out. Dit bleek een op 1 stapeling te zijn van alle drukte, maar ook zeker een postnatale depressie waar ik niks mee deed omdat ik t nooit zo herkende. Ik was immers niet depressief vond ik zelf. Ik huilde veel, was erg moe (door alle prikkels weet ik nu) kort lontje, snauwde Ect.  Ik been via t werk ook bij een psycholoog terecht gekomen en via de huisarts anti depressivia gekregen  wat mij door de moeilijke periode heen heeft geholpen en me zo veel rust in emoties en mn lichaam heeft gegeven. Ik slikte sertraline 100 mg. Heel veel sterkte!

Terug
Bovenaan