postieve test en toch niet zwanger: kan dat?

A

Anoniem

Guest
Beste allemaal,

al maanden lees ik al jullie verhalen op dit forum. Alle onzekerheid, teleurstelling e.d. komen mij heel bekend voor! Wij zijn al sinds augustus/september 2006 bezig. In onze omgeving is iedereen ongeveer na 1x proberen al zwanger! Het is dus heel frustrerend als het, net als bij ons langer duurt. Vooral de teleurstelling als je toch ongi wordt is heftig. Maar....nu het verhaal:

ik had keurig een cyclus van 27 dagen. Elke keer kreeg ik wel enorme pijnlijke borsten, maar dat zal wel met stoppen met de pil te maken hebben, neem ik aan. Tot 2 maanden geleden. Die pijnlijke borsten bleven aan, maar ik werd maar heel weinig ongesteld. Max 2 dagen een heel klein beetje. En er zaten 30 dagen tussen. Vreemd! Verder heb ik er weinig aandacht aan besteed en tegen mijn vriend gezegd: "als het volgende maand hetzelfde is, dan ga ik wel even naar de dokter". Deze maand was mijn NOD normaal gesproken rond 17 maart. En ja hoor, een week geleden kreeg ik weer pijnlijke borsten en mijn buikje begon  op te zetten en op de 21e werd ik weer een heel klein beetje ongsteld. Dit heeft ongeveer 1,5 dag geduurd. Mijn vriend is vrijdag een weekend weggegaan en ik zei al tegen hem dat ik nu maar naar de dokter ga, want ik maak me toch een beetje zorgen wat er is. Maar......naar aanleiding van alle verhalen op dit forum, heb ik gisteren toch voor de eerste keer een test gekocht en vanochtend gedaan en warempel: twee roze streepjes!!!!!! Ik kan het bijna niet geloven en durf dus ook nog niet blij te zijn.

Kan het ook wel eens zijn dat je een positieve uitslag krijgt en niet zwanger bent??????

Fijn dat ik mijn verhaal hier kwijt kan!!! Vannacht is mijn vriend pas terug, dus ik zit vol spanning en onzekerheid!!!!

Hoi!
Allereerst: Gefeliciteerd!!!
Volgens mij kun je nl niet positief testen als je niet zwanger bent!!
Dit zou alleen kunnen als je kort geleden een miskraam hebt gehad en je daarom het HCG hormoon nog in je lichaam hebt, of je zou vruchtbaarheidsmedicijnen meoten gebruiken (maar dat gaat volgens mij alleen via een gyn..)

Als ik jou was, zou ik contact opnemen met een VK, je verhaal vertellen en vragen om een echo.. aangezien je misschien wel eens verder zou kunnen zijn dan 4 weken (gezien de rare ongi's..)

Nou meid geniet ervan!!!
Liefs Miekje

hoi

dat kleine beetje bloed is waarschijnlijk gewoon ineestelingsbloed geweest je bent gewoon zwanger hoor,even naar ha bellen en die legt je alles uit voor de rest,succes gr wendy

Hoi Chris1174,

Ik sluit me bij Meikje aan!
Dus Gefeliciteerd!
Streepjes zijn streepjes, ookal zijn ze lichtjes!
Hou je ons op de hoogte??!!

Linda

Hai meiden,

dank je wel voor jullie reacties. Fijn om dit te delen!!! Ik blijf naar de test lopen om te kijken of er toch echt die 2 streepjes staan!!
Vreemd hoor, dit allemaal! Morgen bel ik maar even naar de ha om te horen wat er moet/gaat gebeuren. Maar eerst even verrassing voor mijn toekomstige man -we gaan namelijk ook al trouwen-  voorbereiden, voor als hij vannacht thuis komt!!

Ik houd jullie op de hoogte!!!

oh ja, het zijn overigens duidelijke strepen hoor! Dus daar heb ik niet echt twijfels over.

Gefeliciteerd

Geniet ervan echt leuk voor je. Ik hoop dat ik je binnenkort ook op het zwanger forum zie

Liefs Iris

hallo  

ik heb ook een vette positieve test gehad ik ben er zelfs mee naar de dokter geweest en ze zij je bent zwanger ik voor een echo

maar toch niet zwanger ik vertrouw niet 1 test alleen als ik een echo krijg en ik zie daar mijn kindje dan ben ik pas echt zwanger

het is echt niet leuk als je denkt dat je zwanger bent en volgens de test ook maar het dan toch niet zijn dat doet pas pijn met een echo als er niets zit

Terug
Bovenaan