Postnatale depressie 2

Hey meiden,

Allereerst super bedankt voor jullie hele lieve berichten. Ze waren echt allemaal stuk voor stuk een hart onder de riem. Maar waarschijnlijk ga ik jullie nu heel erg teleurstellen, want ik heb de dokter niet gebeld........

Ik voelde me vandaag weer heel erg goed, heb zelfs voor het eerst gedoucht met mijn meisje. Ik twijfel zelf heel erg of het een PND is, aangezien ik nu alweer 3 goede dagen heb zonder boosheid, verdriet en tranen. Jasmine is dan ook al dagen erg lief en makkelijk, dus ik weet niet hoe het zal zijn als het weer wat minder gaat of als er iets gebeurd. Al moet ik zeggen dat de symptomen die jullie hadden vermeld toch wel heel erg overeenkomen met mijn slechte dagen......

Ik hou jullie op de hoogte en ik beloof (vooral aan mezelf) dat als ik toch weer zo'n verschrikkelijk gevoel krijg, dat ik meteen aan de bel hang. Bedankt voor jullie steun en medeleven.

Veel liefs en een knuffel van Jasmine

Wat fijn dat je nu een aantal dagen hebt gehad dat je je goed voelde en van je meisje hebt kunnen genieten. Toch zou ik je wel aanraden om toch de dokter te bellen. Ik weet dat die stap erg groot is, want je denkt dan dat je faalt, maar dat is echt niet zo. Het helpt je om straks een nog fijnere moeder te zijn voor je meisje. Maar je moet natuurlijk zelf doen wat je dnekt dat het beste is, alleen zou ik zeggen, neem toch die stap en bel de dokter. Je wordt heus niet meteen voor gek verklaart en er gebeuren echt geen erge dingen met jou of je meisje.
Succes meid en hopelijk blijf je je goed voelen.

Liefs marielle

Ik hoop dat je je belofte waarmaakt,klinkt hard maar zoals ik al eerder zei,ik weet waar ik over praat,ikzelf heb toen ik [goede dagen had]zo vaak gezegt dat ik hulp zou zoeken,en het toendertijd niet gedaan heb omdat ik me schaamde en omdat ik dacht dat het wel over zou gaan.
o
Oke psd is niet hetzelfde als bordeline maar depresief is Depresief!!!!
Ik hoop dat je hier wat aan hebt,en hoop van harte dat je er ook wat mee doet.
xxx

hopelijk blijft het in deze vorm doorgaan en is de "depressie" weg.... misschien enorme last van de hormonen? kan natuurlijk ook he tenslotte ben je pas "net" bevallen....

blij dat het zonnetje nog steeds schijnt!!

hier ook alleen zie wel op tegen de winter juist dan heb ik er weer last van maar komen we wel weer doorheen hihi

Ik heb denet ook de 1e bericht gelezen en daar niet gereageerd ivm met dat ik zag dat je al een 2e toppic had geopend.

Deels herken ik sommige dingen, al is het bij mij minder dan zoals jij en anderen vertelden, en ik moet zeggen dat ik hulp heb wij beiden (man en ik). We hebben heel veel hulp gehad aan maatschappelijk werk in het Sophia kinderziekenhuis. en hebben nu iemand hier in de buurt. En soms gaan we erheen zo van ok heb niets te melden, en dan gaat het gesprek ook eigenlijk nergens over, dan hebben we het over hoe lekker Rebecca wel niet is, wat ze als nieuwe dingen doen, en andere keren ben je daarna zo verschikkelijk blij dat je heb kunnen praten.
Wat mij ook is opgevallen is dat schrijven ook heel erg goed helpt, zodoende dat ik mij altijd prettiger voel als ik bijv iets hier heb neergezet. Al doe ik ook een eigen dagboekje bijhouden over mn gevoelens, op aanraden van maatschappelijk werk, en dat helpt bij mij persoonlijk heel erg goed.
Persoonlijk heb ik dus heel veel hulp eraan gehad, en dat terwijl ik er eerst niet achter stond!!!!!

Wel vind ik dat je het zelf moet beslissen, maar toch zeg ik baat het niet, het schaad ook zeker niet!

Blijf iig veel praten met mensen om je heen. Want steun van alle mensen om je heen is ook altijd heel erg goed. En ook blijf tegen ons praten aub.

Groetjes Pauline

Hey, Fijn dat je je beter voelt! Misschien zijn het inderddad hormonen! Geef je nog borstvoeding of ben je daar pas mee gestopt? Kan ook nog een oorzaak zijn.....Ik hoop ook echt dat als je je weer labieler gaat voelen, je ergens aan de bel trekt!
En als je onzeker bent, je klote voelt of wat dan ook, plaats dan in elk geval een berichtje met je vraag, opmerking of verhaal op het forum!!!!!

Liefssss

Terug
Bovenaan