Postnatale depressie ervaringen?

<p>Hoi allemaal,</p><p>Enkele maanden geleden ben ik bevallen.</p><p>Helaas heb ik sinds enige tijd last van een postnatale depressie. Ik voel me moe, depressief en kan helaas vrijwel niks meer doen, ook niet omtrent de zorg voor mijn kind. Ik voel me volledig lamlendig en heb het gevoel hier niet meer uit te komen. De huisarts is op de hoogte en we gaan morgen beginnen met anti depressiva.</p><p>Zijn er hier meer die hier last van hebben (gehad) en gebruik maken van anti depressiva? Heeft dit jullie geholpen?</p><p>Ik hoop heel erg dat dit (samen met psychische hulp die ik ga krijgen) mij gaat helpen, zodat ik gewoon weer normaal kan functioneren en voor mijn kind kan zorgen, maar op dit moment zie ik het allemaal niet meer zitten.</p><p> </p>
 
Pffff dat is echt heel vervelend maar je bent zeker niet alleen. Ik heb er in mindere mate last van. Wel heb ik er denk ik al vanaf een week na de geboorte van mijn zoontje last van. Hij is nu bijna 14 weken dus het is al een tijd. Ik ga toevallig volgende week ervoor naar de huisarts omdat het te lang duurt en het er niet beter op word. Ik denk niet dat ik antidepressiva nodig heb maar ik weet wel dat het niet veel besproken is maar wel veel vrouwen er in meer of mindere mate last van hebben. Je bent niet alleen en ik hoop dat je je snel beter voelt! Sorry dat ik je niet meer kan vertellen?
 
Je bent niet de enige! Vervelend gevoel is dat hè.
Zelf niet aan medicijnen geweest wel een traject gevolgd bij praktijkondersteuner. Erg helpend. En nu na 1.5 jaar (helaas na een miskraam) opnieuw h3t gesprek aangegaan
 
Ik heb er erg last van gehad.
Ik ben toen begonnen met antidepressivia de welbutrin en meteen de hoge dosis 300 mg.
Kon niks meer wilde niks van de baby weten.
Moest ook meteen met antipsychotica beginnen omdat ik er ook een psychose bij had.
Nu zit ik nog steeds aan de medicijnen 4 jaar later omdat alles terug blijft komen.
 
Heb er ook in een lichtere vorm last van gehad maar ben niet aan de medicijnen gegaan. Wilde je vooral sterkte wensen. Het wordt echt beter! En de eerste en belangrijkste stap heb je al gezet :)
 
Bedankt voor jullie lieve reacties! Vervelend om te lezen dat ook jullie hier last van hebben (gehad). Ik hoop dat jullie je ook snel beter voelen! xx
 
Terug
Bovenaan