Het klinkt mij heel 'normaal' in de oren. Ik had daar ook last van toen mijn dochtertje nog wat jonger was (nu 8 maanden). Combinatie van hormonen, slecht slapen en de geweldige impact van moeder zijn. Ik was continu alert, soort hyper gevoel (paniek), echt supermoe (dacht dat ik het niet zou redden, zo moe...), strontchagerijnig en voelde me ellendig en helemaal niet zo blij, zoals ik dacht dat ik me zou voelen.
Ik heb er veel over gepraat met andere moeders en eigenlijk herkent iedereen het; de één ervaart het wat extremer dan de ander. Iedereen zegt dat het normaal is en dat het ook weer over gaat. Bij mij is dat ook zo. Ben nog steeds heel moe, maar voel me rustiger, minder paniekerig en kan meer intens genieten van mijn lieve meisje.
Wat ook helpt is de zorg even uit handen geven (heel moeilijk, weet ik!). En iets doen waar je 'vroeger' blij van werd, of samen met je man een paar uurtjes weg. Dat helpt mij enorm, ook al mis ik haar en voel ik me schuldig; ik geniet er ook altijd van.
Veel sterkte!! Liefs