postnatale depressie

Hallo allemaal,

Ik ben gisteren bij de dokter geweest en blijk een postnatale depressie te hebben. Voel me echt al superlang niet lekker in mn vel en rot en kreeg nu afgelopen weekend in de auto erg last van angstgevoelens. Ik had het tijdens mn zwangerschap ook al, maar dacht toen dat t kwam omdat ik vaak moe was en dan teveel gedaan had.
Ik zou graag contact willen met andere moeders die een postnatale depressie hebben, misschien dat het dan allemaal wat makkelijker wordt om mee om te gaan. Het heeft toch behoorlijk wat impact op mezelf en omgeving. Gelukkig heb ik geen rare gedachten over mn dochtertje en is voor haar zorgen het enige wat ik nog leuk vind om te doen. Maar mn relatie lijdt er ook onder en daardoor hebben we vaak ruzie, wat het voor mij alleen maar erger maakt.
Moest dit ff kwijt en hoop maar dat ik er niet heel lang last van blijf houden!

Groetjes,
Erina

Hoi Erina!

Wat vervelend! Gelukkig ben je ermee naar de huisarts gegaan en kan er nu wat aan gedaan worden. Misschien dat het tussen jou en je partner ook beter gaat nu het een naam heeft gekregen. Heel veel sterkte!

Sabine

Hoi,

Ik denk niet dat ik hetzelfde heb, maar ik ben wel op dit moment overspannen en dus ook veel last van psychische klachten, zoals emotionele labiliteit, huilbuien, piekeren, futloosheid, maar ook hoofdpijn, vermoeidheid, (opnieuw) rugklachten en moeilijk slapen. Ik heb gevraagd aan mijn huisarts of het een depressie is, maar hij denkt dat het vooral een reactie is op alles wat mij het laatste jaar overkomen is. (ik heb hier al veel over geschreven op dit forum, maar als je geinteresseerd bent, kan ik het nog een keer op een rijtje zetten)

Ik kan (gelukkig) ook heel goed van mijn kleintje genieten, maar er zijn echt momenten geweest dat ik de zorg echt niet aankon. Dat was erg zwaar, ook emotioneel, al zegt iedereen dat ze het begrijpen (). Ik hoop dat ik er ook niet al te lang last van heb, want ik zit al vanaf oktober 2006 thuis in de ziektewet... Pffff, nooit gedacht dat zwanger zijn en kind krijgen zo'n impact op mijn leven en gezondheid zou hebben.

Heel veel sterkte en laat maar weten als nog iets meer van mijn ervaringen wilt horen. Of zelf nog het een en ander kwijt wil!

Groetjes, Karin
Mama van Christian (17 weken)

hoi

knap dat je naar de dokter bent geweest
ik heb het bij mn eerste gehad,
en ben 1.5 maand geleden ook weer bij de huisarts geweest
toen ging het weer wat beter,maar echt lekker in mn vel zit ik niet
ik weet niet of je msn hebt? maar je mag me toevoegen
mischien kunnen we wat ervaringen uitwisselen
of elkaar evt helpen ofzo, rianakuijer@radiostadmontfoort.nl

groetjes

Hallo allemaal,

Allemaal erg herkenbaar......ik heb geen last van een depressie, het zit m bij mij voornamelijk in het lichamelijke....ben nog steeds heel heel erg moe  En dat is echt helemaal niet leuk... ( even iets te veel en dan weer dagen op bed ...)
Indedaad Karin, wat jij zegt: dat een kind zo een inpact kan maken op je leven...

Allemaal heel veel sterkte....en over een paar maandjes gaat het hopelijk weer een  heel stuk beter...!!

Hey,

Bedankt voor de reacties. Ben zelf ook wel blij dat ik ermee naar de dokter ben gegaan. Nu kan ik er tenminste ook echt iets mee doen.
Riana, ik heb je toegevoegd op msn, vind het wel fijn om er over te praten. En Karin, als je wilt kun je mij ook toevoegen op msn (als je dat hebt). Ben ook wel benieuwd naar hoe jij met de dingen omgegaan bent. Mijn msn is erina_1983 at hotmail punt com

Groetjes,
Erina

Erina, ik wilde even zeggen dat ik je heb toegevoegd. Ben voorlopig nog vaak online. (maar een beetje roestig in het msn-messenger gebeuren...)

groetjes Karin

Hallo allemaal,

Wij zijn Toegepaste psychologie studenten aan de Hogeschool Leiden en wij doen onderzoek naar postpartum depressie bij vaders. Ons doel is dat postpartum depressie bij vaders meer onder de aandacht komt.
Kennen jullie iemand die deze vorm van depressie heeft (gehad)? Of ben jij zelf een vader die deze vorm van depressie heeft (gehad)?
Zouden jullie dan alsjeblieft onze enquête via onderstaande link willen invullen?
Het zou ons heel erg helpen en het duurt maar 5 à 10 minuten. Natuurlijk is deze enquête geheel anoniem!

http://goo.gl/forms/0NtjMolsxN</span>

Alvast heel erg bedankt!</p>

Terug
Bovenaan