Je bent zeker niet alleen, en dat vertel ik terwijl ik zelf dit gevoel ook ervaar (maar weet dat het niet zo is)
Als ik over straat loop en langs andere huizen en gezinnen zie, heb ik altijd het idee dat iedereen alles beter op orde heeft; ze lijken rustiger, gelukkiger, gezonder, zien er beter uit, etc.
Ons zoontje is sinds vandaag 9 maanden en heb het nog echt wel zwaar. Die corona heeft ook niet geholpen. Ik merk dat elk dingetje wat 'tegenzit' meteen een enorme bom in mn hoofd doet ontploffen. En het zijn echt hele kleine dingetjes al. Daardoor kan mijn dag meteen verpest zijn.
Ik vind het ook moeilijk om leuke dingen te doen, want wat nou als het niet goed gaat? Geen zin om er met mensen over te praten want voel me een aansteller en/of mensen begrijpen dit niet. Alles gaat toch goed?
Ik kan ook helemaal niet voor mezelf kiezen. Tijd voor mezelf voelt meteen alsof ik me schuldig moet voelen (probeer het wel hoor) Ik ben vooral de hele dag bezig met werken, huishouden en de kleine. Einde van de dag tijdens zijn slaap kan ik dan even ontspannen, maar vaak is dat een moment om even uit te huilen of stress te ontladen op deze manier.
Ik krijg nu via de bedrijfsarts enkele digitale gesprekken. Mijn partner is heel lief en vraagt ook wat hij kan doen en wat helpt, maar het ligt allemaal bij jezelf. Weten dat het geen haast heeft, weten dat het ok is en je niemand in de weg zit. En weten dat ook dit weer overgaat en die mist en donder in je hoofd plaatsmaken voor helderheid en zon.
wat mij helpt? Elke dag een heeel klein ding doen wat je gelukkig maakt en daar elke sec van proberen te genieten (bijv kopje koffie in de zon - voor 5 minuutjes) Maak het niet meteen te groot en bouw het op ?
Sterkte en liefs