Potje en WC eng!!!!

Ik wil mijn dochtertje alvast trainen voor het potje en/of de wc, maar ze vind het eng.
Dit roept ze al minimaal een half jaar.
Hebben jullie ervaring hiermee, of heeft er iemand een goede tip?
 
Hoe oud is je dochtertje ?
Mijn oudste (3,5) wilde ook nooit op het potje/wc. We hebben het potje toen ze ongeveer 2 was in de badkamer gezet om eraan te wennen.  Toen ze wat ouder werd vroegen we  voor ze in bad ging of ze erop wilde. Meestal was het nee, maar soms wel.
Ik had de moed al bijna opgegeven, tot ze van de zomer 's ochtends uit bed kwam en zei dat ze geen luier meer om wilde. Ik uitgelegd dat ze dan op de wc/potje moest plassen, en dat vond ze prima. De eerste dag om het uur op het potje, en dat ging goed.  
Uiteindelijk heeft het nog een paar weken geduurd voordat ze zelf ook zei als ze moest plassen en inmiddels is ze nu helemaal zindelijk.
Onze jongste is nu bijna 2, en begint het potje al wel interessant te vinden, maar dan wel met haar luier om ! We nemen dus ook voor haar maar rustig de tijd.
Succes !
 
Mijn dochtertje is 2 jaar.
Bedankt voor je verhaal Ik zal het verder niet aan haar opdringen. Ik moet gewoon rustig afwachten, en af en toe even vragen.
Bij ons staat hij ook in de badkamer, maar zelfs haar popje mocht niet op het potje.
Het komt waarschijnlijk vanzelf en ze is ook nog maar 2.
Gr. Vilies
 
Hoi,

Misschien een tip: ons zoontje van 2 jaar en 3 maanden poept sinds een maand of 2 op de wc. Hij roept: poepeh, en als ik in de gelegenheid ben, snap ik hem gelijk mee en zet hem op de wc. Wij hebben zo'n trapje gekocht. Verkijgbaar bij de gamma. Er zit een brilletje op en een soort trapje met 1 tree waar ze de voetjes op kunnen zetten zodat ze niet hoeven te bengelen met hun beentjes. Je verkleint de wc en ze vinden het waarschijnlijk geweldig, zo verkleinde wc. Ons zoontje althans wel. Hij poept in mei al op het potje, maar ik vind het echt vies. Je moet dat potje steeds schoon maken. Hij smeerde het echt helemaal vol. Ging dan op het randje zitten als hij gepoept had en tja, zo smeerde hij het randje vol en zijn kontje ook, hihi. Ook zat hij er soms met zijn handjes aan, want je, het ligt  binnen handbereik.  Nu valt het in de wc en hij en hij moet dan verder reiken om eraan te komen.

Dus 1 tip, ga zo'n trapje halen en probeer het gewoon eens. Leid haar af door haar wat speelgoed op de wc te geven. Let wel op dat het niet in de pot valt zoals vanochtend bij ons het autootje in de poep viel, hihii.

Succes ermee. Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

groetjes,

mama van lieve 2
 
Bedankt voor je tip, ik ga  het zeker proberen! Ik vroeg mij dus ook al af, waar je zo'n brilverkleiner kunt kopen. En hierbij is deze vraag nu ook beantwoord.
Ik zal hem deze week nog kopen, en daar rustig aan mee beginnen. Bedankt.
 
Terug
Bovenaan