potje??En welk potje??

Hoihoi
Ik ben mama van een mannetje van nu net 16 maanden,ze hebben tegen me gezegd dat ik langzaam aan eens zou kunnen beginnen met hem op het potje te laten,ik heb hem dan voor een maandje geleden een potje gekocht(een gewoon potje met geen poespas of niks eraan)hij vind t maar een raar ding en blijft er alleen op zitten als je m wat lekkers geeft of zo,ik heb het net een paar keer uit geprobeerd toen het zo warm buiten was.Zelf vind ik m nog wat klein,hoe doen jullie dat?En je hebt nu ook van die potjes met muziek enz,helpt dat beter of is dat onzin?Ben benieuwd wat jullie er van vinden

Groetjes mama kim&dylano
 
sorry hoor maar 16 maanden is echt nog veel te vroeg hoor,
hij al helemaal niet begrijpen wat je van hem wil en hij heeft ook nog helemaal geen kontrole over zijn spieren.
Ik zou nog maar een jaartje wachten als ik jou was
 
hoi,
de zomer komt er aan...
maar 16 mnd tjee nog even wachten hoor..
potjes met poespas enz hoef je niet aan te schaffen.

zet je kindje straks met een boekje op het potje en zie of ie wat doet
 maar meestal rond de 2 jaar krijgen ze wat interesse in het potje.
en dan is het handig in de tuin(of balkon) in zwembroek laten lopen, en dan af en toe er op zetten.
maar maak je niet druk hoor, meestal rond de 3 jaar worden ze zindelijk.
soms eerder.....
xx
 
hoi,
Mijn zoontje is in februari 3 geworden, en wilde afgelopen maandag ineens geen luier meer aan. Hij plast keurig op het potje...zelfs poepen gaat super. Heb hem ook 's nachts geen luier meer aangedaan....ook dan blijft hij droog.
Ze zeggen dat als je gaat forceren dat je meer kwaad kunt doen dan goed, kinderen geven zelf aan wanneer ze er klaar voor zijn..
ook hierin ontwikkeld ieder kind op zijn/haar eigen manier.(hoewel ik wel eens gehoord heb dat meisjes sneller zindelijk zijn...Ben benieuwd   mijn dochtertje is 14 mnd...)

Gr Door1
 
Hoihoi bedankt voor jullie reactie sIk vond m zelf ook nog te klein ervoor,maar in mijn omgeving werd anders gezegd,daarom dacht ik ik ga ens aan andere mama s vragen en jullie dachten dus t zelfde als mij,doeidoei groetjes mama kim&dylano
 
Nou, je kunt het altijd proberen hoor met 16 maanden! EN je merkt dus wel wanneer je kind er wel of geen belangstelling voor heeft! En forceren??? Ja dat doe je alleen maar als je je kind dwingt. Er zijn genoeg kinderen van 16 maanden die er wel belangstelling voor hebben, dan is het geen probleem!
Mijn zoontje gaf het zelf aan met 18 maanden. toen riep hij steeds: mama, wc,wc. Na een paar dagen heb ik hem op de wc gezet (niet de pot, die had ik niet) en ja hoor, een dikke plas! Zo deden we hem een aantal weken lang ene paar kee rper dag op de wc, en elke keer plaste hij. Met 19 maanden liep hij in de zomer in de zwembroek, en toen gingen we echt oefenen. Met 20 maanden was hij zindelijk. (qua urine dan, en snachts nog niet). Nu is hij 2,5 jaar en heeft met slapen nog een luier om, ontlasting ga hij ook zelf aan: mama ik ga op wc poepen oke?. En klaar was het! Dus voor de nacht zal hij het ook wel zelf aangeven!
 
zou het alleen doen als hij er zelf om vraagt anders heeft het echt geen zin!!!
Mijn dochter zei drie weken voor haar deerde verjaardag dat ze geen luier meer om hoefde als ze 3 was...nou dat ging prima...meteen dag en nacht droog omdat ze zelf begreep wat de bedoeling was en ze voelde wanneer haar blaad en darm  vol was


groetjes yvonne
 
Terug
Bovenaan