Potje gekocht

Hoi,

Wij hebben vandaag een potje gekocht. Om op te plassen dan he. Hij staat in de woonkamer in de buurt van z'n speelgoed. Kan ie er vast aan wennen. Ik heb er even opgezeten (broek aangelaten) en Thomas vond dat toch wel heel leuk en interessant en heeft er ook 1 seconde op gezeten. Zo, da's stap 1. En nu?
Laten jullie de kindertjes al in hun blote gat lopen?
In principe heb ik zelf geen haast met zindelijkheidstraining, maar Thomas wil graag grote-mensen-dingen doen dus ik dacht, misschien ben jij wel in voor een onderbroek en dus ook op het potje plassen.

Tips en leuke verhalen hieromtrent zijn welkom!

groetjes Ida

hoihoi,

wij hebben een potje in de schuur staan dus dat helpt nog niet
hij loopt wel altijd met mij mee om te plassen en doet nu ook het geluid en wou laatst op de wc gaan zitten,maar ik denk dat hij er nog niks  van snapt!!!
wij beginnen nog niet,ik denk dat als hij het in de gaten heeft dat hij poep heeft om moet gaan poepen dat we het dan gaan proberen!

groetjes nienke

Omdat onze dochter het wel lijkt aan te geven wanneer ze moet poepen, hebben we ook een potje gekocht, maar dit was een onhandige, aangezien ze er niet zo handig zelf op kan zitten, dus moeten we nog voor een nieuwe.
Als het straks echt heel warm weer is, dan ga ik het wel proberen. Haar neefje was al met 21 maanden zindelijk. Ook wel makkelijk.
We zien het wel.
Gr. Mamajo (dochter 18 maanden en 26 wkn zw. van nr 2)

Hoi,
Lynn geeft het soms aan als ze moet poepen. Zoals laast in bad zei ze het ook,ik haar gelijk op de wc gezet en ze heeft er op gepoept maar wilde er ook weer snel vanaf. Ik heb nog geen potje of wczitverkleiner dus denk dat ze het wel een beetje eng vond om in zo'n groot gat te poepen. Ik ga ook snel een potje halen,het is toch handig om al vast in huis te hebben en soms alvast te oefenen.
groetjes

Hier ook al een potje, maar hij word nog niet gebruikt, hij staat wel op haar kamertje en heb haar en afgelopen week een keertje opgezet en toen maakte ze wel het plas geluidje, maar plassen ho maar. Maar goed, ik vind dat ze dat ook nog niet hoeft, denk zelf dat als ze rond de 2 jaar zijn, dat ze het dan meer gaan beseffen, maar is natuurlijk per kind verschillend. Hier staat het potje voorlopig nog wel even werkeloos denk ik.

Ik heb geen potje in huis.

Ik heb Sophie altijd meteen op de WC gezet toen ze zinderlijk werd. Ik moet zeggen dat ik met haar pas begonnen ben toen ze 2,5 jaar was. Eerder vond ze het wel interessant om op de WC te zitten maar plassen en poepen deed ze liever in d'r luier.

Ik wacht bij Floris ook tot hij zelf aangeeft dat hij op de WC wil. Persoonlijk vind ik een potje nogal ranzig dus daarom zet ik ze liever meteen op de WC.

Groetjes,
Femke

Terug
Bovenaan