potje...hoe, wat, waar wanneer....

Hoi allemaal

Ben even benieuwd of er al mama's bijzijn die al zijn begonnen met op het potje plassen.
kas is nu bijna 15 maanden en zit al op het potje. Doe het twee keer perdag. 1 keer s'morgens en 1 keer als hij uit bed komt.
Hij zit echt prinsheerlijk. Speelgoedje erbij en maar wachten.
Heb het sinds een paar dagen weer opgepakt maar nog geen resultaat.
vorig jaar hed ik het ook al geprobeerd en toen een paar keer een plas. CB zegt dat het nog veel te vroeg is maar kan mijn inziens toch geen kwaad. Zolang hij het niet erg vind.
Wat doen jullie?

Groetjes Judith

hoi,
Ik heb daar eigenlijk nog niet bij stil gestaan omdat ik ook het idee had dat ze daar nog te klein voor was.
Ik denk ook dat lynn het geduld er niet voor heb om op zo`n potje te blijven zitten.
Maar idd net wat je zegt een paar speeltjes erbij voor de afleiding.
haha,lijkt me wel een grappig gezicht op een potje zitten.
ik vind het wel knap van kas dat hij het al probeert en wie weet hoe snel hij het door heeft. En baat het niet dan schaadt het niet!!
groetjes

Wij hebben ook al een tijdje een potje staan, in het begin vond ze het erg interessant om erop te zitten, en plaste er ook! Nu wil ze er op zitten als ik of mijn man ook naar het toilet gaan, gewoon met kleren aan! Het is erop en 2 tellen later eraf... Ik laat dr gewoon dr gangetje gaan, van mij hoeft ze echt nog niet zindelijk te worden maar als ze zelf aangeeft dat ze er klaar voor is dan gaan we serieuzer aan de slag!
Ook hebben we een brilverkleiner in huis omdat me lijkt dat ze ook gewoon echt op het toilet wilt zitten, ga ik snel maar weer s een keer proberen om te kijken of dat beter werkt!
Ik vind het onzin om te zeggen dat ze er nog lang niet aan toe zijn, ik ken kinderen de met 1 jaar zindelijk waren en kinderen die het met ruim 3 nog niet zijn, ik denk echt dat het per kind verschilt!

Liefs L81

ik ben ook heel optimistisch begonnen. Als ik zelf op de wc ging zei ik steeds: pssssst
en dan Jasmijn op de po en dan ook psssssttt. Nu kruipt ze met de po overal heen en stopt haar pop en knuffel erin en zegt dan heel triomfantelijk: pssssstttt
Duidelijk een gevalletje van de klok horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt

De allereerste keer dat ik haar er op zette deed ze binnen een sec een plas! Daarna natuurlijk nooit meer.

groeten ELke

Iris gaat al een tijdje op de pot (of wc met brilverkleiner), de ene periode doet ze er alles op en de andere periode is dat weer wat minder.
Wij doen het zo:
's Ochtends na het opstaan op de pot.
Rond een uur of 11 op de pot.
Als ze 's middags naar bed gaat ook.
En als ze er uit komt weer.
Dan als mama er aan denkt rond 16:00 nog een keer.
En dan als ze naar bed gaat weer.
Het lijkt wel vaak als je het zo leest, maar ja ze geeft dan ook niet altijd zelf aan wanneer ze wat moet. Ook vindt ze het heel leuk om op de pot te zitten dus prima zo.

Hallo allemaal!
Vrolijk Pasen!
Nog helemaal niet aan gedacht aan t'potje/w.c verkleiner(hebben we ook)...
Ik ga t uitproberen, t kan nooit kwaad!
groetjes,Priscilla

Terug
Bovenaan