potje in plaats van flesvoeding?

Hoi,
Nooya heeft vandaag 1 flesvoeding van 160 ml ingeruild voor een half potje banaan.
Is het nu de bedoeling dat ik dit op dezelfde tijd morgen weer geef en haar er zo een paar dagen aan laat wennen? en moet ik dan langzaam naar heel heel potje toe werken?
kan ik om nog meer aan t lepeltje te laten wennen ook de papfles s'avonds wat dikker maken en (gedeelte) met t lepeltje geven?
en wat is dan de volgende stap? Met t avondeten potje groenten?
Bedankt!

hoi, het woord spreekt voor zich het is BIJ voeding dus niet de bedoeling dat ze een fles overslaat want ze heeft eigenlijk aan de melk genoeg als ze eenmaal een heel potje fruit en groente eet kan je er wel 1 overslaan maar de info die ik op google gezocht heb staat dit in.. zelf geef ik mijn meisje pap tussendoor inplaats van fruithapje dus je zou wel bv in de ochtend een klein bordje pap kunnen geven en dan bij het avondeten een half potje fruit de laatste fles gewoon geven zoals je hem gewend bent.. succes

Ik zou die fles er gewoon bij geven hoor! Het is nl geen vervanging maar voor erbij. Pas als ze zelf aangeven die fles niet meer te willen, haal ik ze er altijd af. Met het avondeten ook. Alleen geven de meesten volgens mij vrij lang nog een fles na het "warme hapje", als toetje zeg maar.

hey,
ze is nu trouwens 5 maanden.
ik ga het vandaag weer proberen rond 12 uur maar denk dat in mijn geval vervanging van flesje niet erg is want Nooya doet als ik geen fruithapje geef zeker 6 flessen van 160 op 1 dag. (drinkt ze niet alles helemaal op) en dat is als er geen nachtveoding bijzit. en die zit er vaak wel bij, dan zijn t dus 7 flessen.
en lees dat je op deze leeftijd ook op 5 flessen kan zitten. dus 1 fles minder kan denk wel ik haar geval.
1 van die flessen is voor de nacht wel een bordje pap.
Ze wil na t hapje ook echt geen fles meer. daarna is ze voor 3 uur tevreden.

oh wist niet dat ze nog zoveel flessen kreeg en ja dan kan je wel een fles weg laten maar mijn meis van 4 mnd krijgt 4 flessen dus het is niet verstandig om bij de mijne een fles weg te laten vandaar mijn reactie veel plezier vanmiddag met het eten!!
groetjes

Hoi,

Ik geef sinds een week ook een fruithapje.
Bijna een half potje, daarna krijgt Brannon nog 4 flessen van 210 ml.
Mijn schema is:

8.30 uur fles
12.30 uur fles
15.00 uur fruithap
17.00 uur fles
22.00 uur fles met een klein beetje rijstebloem

Terug
Bovenaan