Potje of vers? Fruit of Groente?

Mijn dochtertje van bijna 4 maanden krijgt momenteel nog 5 x 200cc flesvoeding en een beetje diksap of pruimensap. Ik wil binnenkort beginnen met een fruithapje. Is het nu beter om eerst met groente te beginnen ipv met fruit? En ik heb gehoord dat ik beter eerst met een potje kan beginnen ipv zelf vers fruit/groente te pureren. Wat is jullie ervaring? Groetjes!
 
ik heb altijd gehoord dat het beter is om met fruit te beginnen, dat is zoeter en dus lekkerder om aan te wennen. Ik ben fruit gaan geven, eerst 2 hapjes en daarna elke dag wat meer tot na 1 week een heel potje en de fles steeds minder tot nu een potje en geen fles meer.
na 4 weken ga ik 1 potje vervangen door groente.
mijn zoon lust zelf gepureerd fruit niet zo graag, er zitten altijd nog wel wat vezeltjes en stukjes in en dat is natuurlijk erg wennen voor de darmpjes. Ik begon met een potje en na 2 maanden ga ik het zelf maken.
succes
brenda
 
Ik heb de ervaring dat kindjes die zijn begonnen met een potje fruit, later absoluut geen zelf gepureerd fruit meer willen. Ik zelf zou dan ook beginnen met zelf gepureerd fruit, eventueel met wat water of vruchtensap om het wat smeuiger te maken.
 
Mij is geadviseerd om met groente te beginnen. Dit omdat het vaak voorkomt dat als ze met fruit beginnen de groente niet zo lekker vinden. Fruit is nu eenmaal lekkerde.
 
Ik ben begonnen met potjes fruit, steeds op een vaste tijd en steeds wat meer (met 1 potje deed ik dan eerst 3 dagen). Die van bio-vita (biologisch) vond ze erg lekker (de 'gewone' vond ze iets minder, merkte ik).
En na ongeveer een maand ben ik vers fruit gaan geven (gepureerd) en dat vind ze ook heerlijk (vooral peer). Ook ben ik toen begonnen met groentehapjes, ook weer op een vast tijdstip (als wij 's avonds ook eten). Eerst vond ze het niks, maar ik hoorde dat je gewoon 3 dagen achter elkaar dezelfde smaak moet geven. Ik geef zowel vers als uit een potje en ze vindt beiden goed (natuurlijk het 1 lekkerder dan het ander). Dus ik denk dat je gewoon uit moet gaan proberen en het beginnen met fruit vond ik zelf heel logisch.
Succes!
 
Terug
Bovenaan