Potje of WC verkleiner

<p>Hi!</p><p>Wij zijn ons aan het verdiepen in zindelijkheidstraining voor onze zoon van 22 maanden want de interesse is er zeker bij hem. <br /><br />Ik vraag me af wat het “beste” is om mee te starten. De WC verkleiner of eerst een potje?</p><p> </p>
 
Ik zou eerst het potje proberen. Hier werd ik zelf erg moe van want ondertussen zat ze de hele dag bloot op het potje zonder te plassen ? uiteindelijk ging ze gewoon gelijk naar de wc zonder verkleiner, ze heeft een leuk opstapje uitgekozen die voor de wc staat. Maar mijn dochter was al wel wat ouder 2.5 ongv. Succes!
 
Ik zou eens proberen hem op het toilet te zetten en kijken wat hij daarvan vind. Onze dochter had erg veel interesse in het toilet en was hier niet bang van. Met haar hebben we het potje dan ook overgeslagen.
Het potje is vooral bedoeld voor kindjes die het toilet nog groot en spannend vinden. Als je kindje er niet bang voor is, zou ik gewoon meteen beginnen op het toilet.
 
Mijn zoon van 23 maanden heeft beide. Onder het mom van: alle mogelijkheden bieden om zindelijk te worden :p.
Zijn voorkeur gaat absoluut uit naar de wc verkleiner, want dan zit hij op de wc net zoals papa en mama.
Potje is handiger, want die neem je makkelijk mee naar een andere ruimte in huis. Wc verkleiner voelt mogelijk wat "echter" aan.

Misschien eens kijken bij een kringloopwinkel in de buurt, daar vind je vaak beide voor een paar euro?
 
Met 22 maanden? Potje, want hij kan nog niet zelf op de wc klimmen! Mijn oudste begon rond 2.5 jaar met zindelijkheid en heeft ook nog eerst even op het potje gezeten. Vanaf 2 jaar en 8 maanden vaker op de wc, met verkleiner en krukje.
Voordeel van het potje is dat ie gewoon in de kamer kan staan en je kindje niet voor elk plasje naar de wc moet... dat is op die leeftijd wel belangrijk.
 
Terug
Bovenaan