Potje of wc??

Wat is jullie ervaring met het zindelijk maken van je kindje...wat gaat makkelijker met een potje of op het toilet? Of een potje in het toilet??
Graag jullie ervaringen...
enweet iemand toevallig een leuke webwinkel waar je een mooi potje of wc verkleiner kan kopen??
Groetjes SemSa
 
Hoi,


Ik heb beide aangeschaft en we zijn begonnen op het potje. Op een geven moment gaf hij zelf aan dat hij graag op de wc wou zitten en sindsdien zit hij met een verkleiner op de wc.
Ik heb beide gewoon bij de prenatal gekocht, heb dus geen idee of er leuke via internet te krijgen zijn.

succes ermee.

Groetjes Marian
 
hoi,

ik heb een wc verkleiner met een trapje er aan gezien weet niet precies meer waar maar volgens mij hebben ze hem bijna overal dat is mischien wel makkelijker en leuker voor je kindje

groetjes
 
Hoi, ik probeer het ook steeds om mijn dochter van drie zindelijk te maken maar ze wil er gewoon niet aan. Ze weet heel goed wat ze aan het doen is maar vertikt het gewoon om dit op het potje of op de wc te doen.
Heb jij een idee?

Ik heb een potje gekocht met deksel die meerdere functies heeft zoals opstapje, potje, en wc verkleiner, was toen een aanbieding bij blokker maar bij baby-walz hebben ze deze ook en nog meer leuke potjes.

Succes.

Gr.
 
Hoi,

Ik heb  2 zoontjes van 6,5 jaar en van 21mnd.
Ik denk dat je het beste kan wachten tot ze zelf intresse tonen in het potje, zet het bv op de wc als hij daar met jou mee naar toe gaat, deed mijn oudste en nu mijn jongste ook, hij gaat dan zelf op het potje zitten(met luier en broek gewoon aan )en wacht tot ik klaar ben.
En wat ik gedaan heb bij de oudste is zodra je zag dat hij iets deed meteen de luier af en op het potje, na een paar keer gaan ze dan vaak zelf al richting het potje.

Ik heb mijn potje en wc-verkleiner bij de hema gekocht en daar raamstickers opgeplakt van de lion king (die hebben ze bij bv de blokker of action), dat vinden die van mij super, zo kun je het potje dus meteen extra leuk maken. Je plakt ze er zo op, en als je het potje schoon maakt kun je ze er zo vanaf trekken en even in een sopje wassen, en ze er vervolgens gewoon weer terug op doen.

Succes Groetjes Mary jane
 
Nog even......

Ik ben begonnen met het potje omdat ze daar zelf beter op kunnen zitten en jij ze dus niet hoeft vast te houden.
En ze maken het je wel weer duidelijk als ze klaar zijn voor het toilet zelf.

Mary jane
 
Hoi,

ons zoontje van 2 jaar en 9 maanden wil niet op het potje, hij wil ook niet op de wc verkleiner. Ik krijgt hem niet zindelijk wat betreft het plassen. Poepen   (hoe zeg je het netjes?) gaat prima.
Dan maar op de wc.

Groetjes Miranda
 
Onze zoon is 3 jaar en 4 maanden en sinds een week of 4 zindelijk overdag met plassen en poepen. Wij zijn op gegeven moment maar begonnen met in zijn onderborek laten lopen en een potje in de kamer. Het ging eigenlijk direct goed....op af en toe een klein ongelukje na natuurlijk. Zelfs als we boodschappen doen, kan ie het al even ophouden als ik zeg dat we zo weer thuis zijn.
Thuis wil ie nog steeds op het potje, maar op de peuterspeelzaal en op visite gaat ie gewoon op de wc.
Iedereen zei altijd tegen ons dat ie er zelf wel mee zou komen als ie er aan toe was, maar als we dat hadden gedaan, waren we nu nog nergens!! We zijn er gewoon maar mee begonnen. En van het potje naar de wc komt straks vanzelf wel.
Succes!
 
Terug
Bovenaan