potje plassen

hallo

Ik heb een dochter van twee die ik probeer zindelijk te krijgen. Het probleem is

alleen dat ze het wel kan maar er totaal geen zin in heeft ze plast alleen op het

potje als het haar uit komt. Ik heb al van alles geprobeert van stickertjes tot

kraaltjes noem maar op Dat vind ze voor een paar dagen leuk en dan begint het

weer van voor af aan .Geen luier aan helpt ook niet want het doet haar helemaal

niets ze stapt er gewoon overheen en gaat verder waar ze mee bezig was.

Ik weet zeker dat ze controle over haar blaas heeft want als je haar op het potje

zet met nu gaan we even plassen doet ze het wel.

Wie heeft er voor mij tips want ik wil het niet opgeven ik ben nu al zo lang bezig

en ik weet dat ze het kan

bedankt groetjes Corien

 
Hoi,

Ondanks dat ze het lichamelijk kan beheersen, is ze er misschien nog niet aan toe (mentaal). Wij vragen aan onze zoon (net 2jr) voor het badje of hij nog even op het potje wil plassen, soms wil hij wel, soms niet. Dan hoeft hij voor mij ook niet. Ik probeer het niet te pushen.
Bij mijn schoonmoeder heeft hij afgelopen week op het potje geplast én gepoept! Natuurlijk gebeurt dat voor een eerste keer altijd bij schoonmoeders...

Succes!
 
Als ik het zo lees dan is ze erinderdaad zelf nog niet aan toe.
Onze zoon van 2,5jaar plast geregeld op de wc, maar heeft daar niet altijd zin in.
Nou dan plast ie lekker in de pamper hoor, dat komt vanzelf, hij geeft het steeds vaker zelf aan dat hij wil plassen op wc.
Te vroeg pushen betekend vaak langer bezig zijn dan als je begint als ze er echt aantoe zijn. Mijn oudste was met 3 jaar dag en nacht zinderlijk en dat ging ook op deze manier van de jongste, is dus goed gekomen.
 
je kunt het niet dwingen.als ze een keer wel op het potje plast beloon haar dan,met een aai over haar bol of zeg uitgebreid dat ze het goed gedaan heeft.als ze het niet doet probeer dan niet boos te worden.2 jaar is ook nog vlug en als ze er niet vies van is dan lukt het toch niet.je zult zien dat ze het in een keer wel gaat doen. en je kunt ook elk uur even zeggen dat jullie gaan proberen om op het potje te plassen.plast ze niet ook goed en anders belonen.zo heeft het bij ons ook gewerkt.

succes
 
hoi
Onze dochter was 2,5 toen we het potje tevoorschijn haalden. Voor ze in bad ging, ging ze op het potje, en meestal plaste ze dan ook. Ze vond dit helemaal geweldig van zichzelf, maar de luier af, nee dat wou ze niet. Ruim een half jaar geleden zijn we begonnen met de stickertjes (ze was toen 3). Soms 5 stickertjes op een dag, en dan weer dagen niet.
Begin juli (ze was toen 3,5) kwam er een buurjongetje spelen die naar de wc ging. Ze stond dit eens uitgebreid te bekijken en de volgende ochtend toen ik haar uit bed haalde zei ze dat ze geen luier meer wou want ze was groot...     De eerste 2 weken heeft ze nog wel eens een ongelukje gehad (meestal te druk met spelen en niet aan de wc denken). Ook met poepen ging het in het begin nog wel eens  fout, maar inmiddels doet ze alles op de wc. Ze wil ook niet meer op het potje of met de brilverkleiner, alleen nog op de "grote" wc. Alleen 's nachts heeft ze nog een luier om.
Ik denk ook inderdaad dat je met 2 jaar nog niet moet gaan dwingen. Lichamellijk zijn ze er wel aan toe, maar ze moeten ook snappen dat het op de wc hoort.
groetjes Melanie
 
Terug
Bovenaan