potje trainen

mijn zoontje is al 3.5 jaar en gaat over paar maanden naar school maar hij wil niet zindelijk worden, hij geeft wel aan wanneer hij een poepluier heeft (hij mag dan ook een sticker plakken) maar geeft niet aan als hij een plas luier heeft. vlak voor kerst heeft hij wel paar keer op het potje geplast en heeft daar een beloning voor gekregen, op de creche heeft hij ook 2/3 keer geplast op de toilet maar hij lijkt het niet meer te willen. kan iemand mij helpen? begin toch een beetje wanhopig te raken
 
ik heb bij mijn dochter gewoon in de vakantie had 2 weken vij geen peuterspeelzaal of opvang begonnen. joggings broekjes gekocht en bij kaatje katoen van die training broekjes van tots bots. en gewoon geen luier meer aan gedaan (wel in bed nog hoor dat vind ik weer ander verhaal)
haar verteld als ze plas op potje doet krijgt ze stikker (nu krijgt ze voor hele dag droog filmpje kijken want dat vind ze super leuk)
en na paar keer nat te zijn en ik zeg dan als ze nat is vies bah en elke poging tot potje enthousiast belonen. was ze na 2 dagen al bijna zindelijk alleen als er teveel afleiding was dan moest je haar helpen denken en erheen sturen. ze is wel zelfstandig type dus nu kan ze zelf op wc plassen met krukje dat vind ze nog fijner maar in begin vond ze juist fijn om midden in de woonkamer op potje te gaan om erbij te zijn. maar goed daar ben je dan wel een paar dagen/weken fulltime bezig met potje etc en de hele mikmak.
op peuterspeelzaal wou ze trouwens niet naar wc dat duurde langer thuis en zo was ze wel zindelijk.
maar bij ons werkte beste gewoon geen luier dan maar vies/nat worden en omkleden even wel gedoe (in de zomer makkelijker denk ik dan in de winter)
hoop dat het beetje helpt
succes
 
Is er iets waardoor hij het niet doet? Onze dochter is nu bijna 2,5 en wil niet op de wc omdat ze het doortrekken eng vindt. Hierdoor is ze echt bang om op de wc te gaan. Het potje begint nu een beetje te komen, alhoewel ze nu weer heel bang is. Ze had gepoept op het potje en is hier erg van geschrokken (zei ook dat het pijn deed). Probeer er achter te komen of er iets is waardoor het niet lukt en anders paar dagen achter elkaar geen luier om.
 
Is er iets waardoor hij het niet doet? Onze dochter is nu bijna 2,5 en wil niet op de wc omdat ze het doortrekken eng vindt. Hierdoor is ze echt bang om op de wc te gaan. Het potje begint nu een beetje te komen, alhoewel ze nu weer heel bang is. Ze had gepoept op het potje en is hier erg van geschrokken (zei ook dat het pijn deed). Probeer er achter te komen of er iets is waardoor het niet lukt en anders paar dagen achter elkaar geen luier om.
 
Terug
Bovenaan