potje

Ik las van de week in de oduers van nu dat zodra je kindje kan lopen ze hun sluitspieren beheersen.Dus dat je dan al met zindelijk worden moest beginnen , zodra jij naar de wc gaat moet je hem/haar dus meenemen en dan ook op het potje zetten en dan zeggen ga jij ook plasje doen.Wij zijn hier nu zaterdag mee begonnen en zoon lief vind het erg leuk alleen snapt er niks van wat nu echt de bedoeling is , snap dat dit tijdf kost , maar hoe lang ongeveer???En hoe kan ik het nog meer stimuleren, bijv.na potje(niks gedaan, logisch nog)wel plasje in luier zitten dan gelijk verschonen???

gr.sandra
 
Hoi Sandra,
Ik heb het artikel ook gelezen en ik vond het erg interessant.
Het is niet zo dat als ze lopen dat je er dan mee moet beginnen, maar het kan.
Quinten is nu 16 maand en loopt nu sinds een maand goed stevig los.
Wij gaan van het zomer beginnen met zindelijk worden. Dan laat ik hem in een
onderbroekje lopen zodat hij voelt dat het "vies"   is zo'n natte broek. Dan gaan we hem ook op vaste tijden  op  het potje zetten. Belonen als het goed gaat en stimuleren als het
niet zo goed gaat. Het heeft tijd en geduld nodig. Denk ik.
Succes ermee en groetjes Melanie mmv Quinten
 
Hoi ,

ja wij willen ook vaste tijden gaan doen maar hoe lang na wat te drinken moet je dat doen.
Ja mijn zoontje is nu 18 maanden en loopt 5 maanden los dus die loopt al goed. en idd met mooi weer alleen een onderbroekje is ook een goed idee.

gr.sandra
 
Hoi,
Phoeh, tja de tijden... ?
Ik denk bv. Als hij uit bed komt, voor de middagboterham, na het slaapje, voor het
avondeten, en voor hij naar bed gaat?? Ik weet het niet maar misschien ga ik hier
dan mee beginnen. Dan kan het evt altijd nog minder vaak of juist vaker.
Groetjes Melanie
 
hi

onze zoon is 19 maanden en is al een tijdje geintresseerd in de wc, loopt zelf mee als ik ga (laat de deur open omdat we enge trap hebben zonder rekje, vandaar). Dus we hebben een potje gekocht, daar gaat hij ook wel op zitten maar verder niks. Heb in een boekje gelezen dat het beste kan beginnen als je kind simpele instructies kan doen, dus geef dat boekje, weet wanneer hij gaat plassen en poepen en dat ook kan zeggen, zelf zijn broek kan uitdoen, handen kan wassen en weet wat nat en droog is. En het advies was inderdaad doen in de lente of zomer, ook omdat kleding dan makkelijker uitgaat maar ook zonder luier kan rondlopen. En inderdaad een onderbroek aandoen, dan kan je daar nog een luier over doen, maar dan voelen ze dat het nat wordt. Ook advies was niet te snel beginnen, dat het beter is als ze iets ouder zijn want dan zijn ze ook sneller zindelijk.   Ik ben dus maar gestopt, af en toe pakt hij de potje, hij weet waar het staat en als het wat mooier weer wordt gaan we is kijken hoe het dan gaat. Lang verhaal, sorry. Hoop dat je er wat aan hebt.

Groejtes,
Lia
 
Hallo Sandra,

Mijn zoontje is 18 maanden en kan nog niet lopen, maar zit al wel op het potje. Toen hij 17 maanden was ben ik ermee begonnen. Voordat hij ging douchen kleedde ik hem uit en zette hem op het potje. Af en toe doet hij een plas en hij heeft al 3 keer gepoept op het potje. Ik zet hem nu vaker op het potje. ''s morgens voor het douchen, met koffietijd, voordat hij gaat slapen en als hij uit bed komt nog een keer en 's avonds voordat hij naar bed gaat voor de laatste keer. Ik push niks hoor, ik zet hem op het potje en als hij geen zin heeft stapt hij er gewoon weer af. Ik doe dan niet elke keer gelijk een schone luier aan hoor. Ik vind het wel knap dat hij het af en toe op het potje doet en zeg dat dan ook tegen hem. Ik weet natuurlijk ook dat hij nog lang niet zindelijk is maar we zijn volgens mij toch al een beetje op de goede weg.

Groetjes en succes,
Moontje
 
Terug
Bovenaan