potje?

Spelenderwijs kan je er al met een jaar meebeginnen als je kindje er aan toe is.

Als ik kijk naar mijn werk doen we dat wel eens bij kinderen maar als ik kijk naar mijn kindje van bijna een jaar is die er absoluut niet aan toe.

Kinderen worden pas zindelijk als ze controle over de sluitspier hebben dus niet door te pushen enz.

groetjes
 
Gewoon het potje neerzetten, dan wekt dat vanzelf interesse. Pushen heeft geen zin, want ze worden pas zindelijk als ze het zelf willen. Ze geven zelf aan wanneer ze aandrang voelen. Maar introduceren kun je altijd doen. Meestal rond het tweede jaar.
 
Hoi,

Dat verschilt heel erg per kind. Maar het handigste is om hiermee te beginnen, als je kind zelf interesse erin krijgt, dus graag mee wil plassen. Vaak is dit rond de anderhalf a twee jaar. Je kunt ze dan als je zelf gaat plassen, ook op het potje zetten. Vooral postief benaderen werkt goed, straffen vaal negatief.
Succes
 
Je kunt wel de pech hebben dat ze niet snel geinteresseerd raken. Mijn dochter van 2 en een half heeft totaal geen interesse in de pot of wc. Waarom moeilijk doen als het ook in een luier kan?
 
Terug
Bovenaan