potje

mijn zoontje word bijna twee en ik weet eigenlijk niet wanneer ze op een potje kunnen?
en heeft er iemand tips om hem te leren op het potje te plassen is mijn enige kind vandaar dat ik het echt niet weet
mischien is hij wel veel te jong hoor vroeg het me alleen even af

groetjes melissa
 
Hoi,
Ons zoontje is 2jr2mnd en we proberen nu elke keer voor het badje/douche hem op het potje te laten plassen. Ik vraag altijd aan hem of hij op het potje wil. Soms wil hij wel, soms niet. Dan laat ik het ook zo, wil er geen druk op leggen. We proberen met zo'n vast moment op de dag het wat te stimuleren.
Als hij in de luier gepoept heeft, en het is een stevige drol, dan gooien we hem samen in de wc. Het is altijd een heel festijn: poep in de wc, hij mag zelf doortrekken en zegt "doeiiii". Zo hoop ik duidelijk te maken dat alles uiteindelijk in de wc hoort. Maar ja, men zegt dat ze het ritme zelf aangeven.
Een beetje van mezelf en een beetje van ons zoontje.

Succes!
 
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het type moeder ben dat absoluut geen zin had om er achteraan te sjouwen.

Ik heb dus niets gedaan. Totdat ik in de zomer op vakantie  (hij was toen 2 jaar en 9 maanden) zag dat hij heel goed voelt dat hij moet. Hij kwam toen met het dochtertje van vrienden van ons aanlopen en zei dat hij moest poepen.
Ik hem op de wc gezet en ja hoor, daar kwam het. Toen de luier weer aan gedaan.

Thuisgekomen hebben wij het stickertjes systeem gedaan en binnen 3 dagen was hij zindelijk zonder terugval.
Ik wil mezelf niet op de borst kloppen, want ik hen het niet gedaan, maar mijn kind! Ik ben zo ontzettend trost op hoe hij dat gedaan heeft en nog steeds doet!
Het is dus zijn verdienste!

Ik weet wel dat als je er zelf wel iets actiever mee bent, je een kind wellicht eerder zindelijk hebt, maar ik had dat er gewoon niet voor over (misschien wel egoïstisch hoor......).

Succes ermee!

gr Sandra
 
Ik ben ook niet zo'n actieve moeder met de zindelijkheidstraining, en ben ook van mening dat dwingen niet werkt.
Mijn oudste hebben we vanaf ong. 2 jaar op het potje gezet voor ze 's avonds in bad ging. Weer later zijn we met de stickertjes gaan werken, maar dat had niet altijd haar interesse. Ze was al ruim 3 toen ze zelf aangaf geen luier meer om te willen, en met een paar dagen was ze zindelijk met plassen, en met 3 weken ook met poepen.
Onze jongste is nu net 2 geworden, maar wil absoluut niet op het potje. Als ik haar er voor het badje opzet, is ze er met 1 tel weer af. We blijven gewoon proberen, maar dringen niet aan.
groetjes Melanie
 
Ik ben ook niet zo'n actieve moeder met de zindelijkheidstraining, en ben ook van mening dat dwingen niet werkt.
Mijn oudste hebben we vanaf ong. 2 jaar op het potje gezet voor ze 's avonds in bad ging. Weer later zijn we met de stickertjes gaan werken, maar dat had niet altijd haar interesse. Ze was al ruim 3 toen ze zelf aangaf geen luier meer om te willen, en met een paar dagen was ze zindelijk met plassen, en met 3 weken ook met poepen.
Onze jongste is nu net 2 geworden, maar wil absoluut niet op het potje. Als ik haar er voor het badje opzet, is ze er met 1 tel weer af. We blijven gewoon proberen, maar dringen niet aan.
groetjes Melanie
 
Ik ben ook niet zo'n actieve moeder met de zindelijkheidstraining, en ben ook van mening dat dwingen niet werkt.
Mijn oudste hebben we vanaf ong. 2 jaar op het potje gezet voor ze 's avonds in bad ging. Weer later zijn we met de stickertjes gaan werken, maar dat had niet altijd haar interesse. Ze was al ruim 3 toen ze zelf aangaf geen luier meer om te willen, en met een paar dagen was ze zindelijk met plassen, en met 3 weken ook met poepen.
Onze jongste is nu net 2 geworden, maar wil absoluut niet op het potje. Als ik haar er voor het badje opzet, is ze er met 1 tel weer af. We blijven gewoon proberen, maar dringen niet aan.
groetjes Melanie
 
Terug
Bovenaan