potje...

A

Anoniem

Guest
zie weer onderwerp pot staan...schoonmaken,maar hoe doen jullie dat toch op zo een jonge leeftijd.Ik heb vorige week ook maar een potje gekocht...maar nu,hoe te beginnen???Vind zo knap van jullie en jullie kindjes.
groetjes gaby

Hoi Gaby

Ieder zijn ding, natuurlijk. Maar als je er zelf nog geen zin in hebt, moet je het gewoon niet doen hoor. Ze zijn nog zo verschrikkelijk jong. Ik weet niet wat de standaard leeftijd is hoor, maar in mijn hele omgeving (met heel veel kleine kindjes) heb ik nog nooit gehoord van zindelijkheidstraining bij dreumessen onder de 2 jaar.

Anyway, als je toch gaat beginnen: gewoon erop zetten lijkt me, tig keer per dag.

Groetjes
Susan

Hoi,

Ik zet Tyche elke 1,5 uur a 2 uur op het potje voor een paar minuutjes. Als ze erop zit maak ik iets lekkers voor haar. Wat fruit, een paar krentjes, zoiets.
In het begin deed ik de kraan erbij aanzetten maar dat is nu niet nodig.
Dan haal ik haar van het potje af en meestal heeft ze geplast. Ze krijgt dan een kus en ik zeg dat ze een grote meid is en dan krijgt ze haar lekkers.
Ze heeft nog wel een luier aan maar die is echt meestal droog. Sinds een week of 2 poept ze ook op het potje.
Ik weet ook niet of ze dit echt gaat volhouden, we zullen zien.
Had ook niet gedacht zo vroeg te beginnen maar ja, het gaat zoals het gaat.

Groetjes Kirsten

Heb wel ergens gelezen dat als je zo vroeg begint (voor de gemiddelde begrippen he, iedereen lekker doen wat ie zelf wil) dat, als het niet goed wil lukken, er weer mee moet stoppen om het geen drama te laten worden
maar dit lijkt me wel logisch, dus waarom typ ik het eigenlijk hahahahaha

en als het goed is, super toch!

Gr   Jenneke

potje????
ik heb er geeneens een in huis
ik heb ook gelezen dat zindelijksheids training
onder de twee vaak nog geen zin heeft voor
die tijd leggen ze de link tussen aandrang en plassen niet
moet wel bekennen dat ik daar nog niet zo over nagedacht hebgroetjes

groetjes
Bianca mv Lorenzo

Iedereen moet inderdaad zelf weten wat hij/zij doet maar het heeft geen zin om op deze leeftijd met zindelijkheidstraining bezig te zijn.
Kindjes op deze leeftijd hebben er totaal nog  geen controle over,dus als het lukt om iets op het potje te doen,is het toeval.
Ik heb nog nooit kindjes gezien die zó vroeg zindelijk waren.
Maar als het lukt,dan zeg ik,toppie!
Maar hier dus nog geen training.
Groetjes Tanja

hoi.
wij hadden het laatst ook over het potje.
het kan zijn dat je kindje het leuk vindt en dan kun je het stimuleren.
Maar het lichaam is er pas klaar voor als je kindje 2 jaar is.
dus als het niet lukt,kan je kindje daar niks aan doen.
wij doen het voorlopig nog niet,ze is net 1 jaar.
gr piewie,mv Mila

toeval is het hier niet meer
iris plast 9 van de tien keer op het potje en niet meer in de luier.
ze plast direct als ze er op zit
en poept er ook regelmatig op
nooit op een vaste tijd.
ik doe wel goed zo zeggen en knuffelen iris glundert dan.
ze krijgt niks lekkers als beloning.
groetjes petra mv iris

Terug
Bovenaan