potje

ilse zei vanmiddag in eens potje
dus ik zo wil je op het op het potje?
ja zei ze nou potje te voor schijn gehaald
toen zei ze zitten vroeg haar en ook plasje
ja zei ze plasje . ging idd zittten zonder luier
kwam niks maar goed vond het wel leuk
dat ze dat zo zei zou ze al bezich
zijn zindelijk te worden?

maar waar ze het woord potje vandaan haald?
heb heb misschien een keer benoemd
maar ben er nog niet bewust mee bezich.

kan zijn dat ze het ergens anders ooit heeft gehoord en als ze dat dan interessant vinden dan onthouden ze het heel goed.

ja kan zijn dat ze er mee bezig is. alicia pakt ook t potje maar die wil er alleen op zitten als de luier aan is maar gaat dan ook echt op het potje plassen XD jammer genoge wel in de luier

wat grappig dat ze er zo zelf over begint.
je kunt het er nu misschien spelenderwijs bij houden. of als je haar verschoont even op t potje zetten. zo iets.

pascal pakt wel t potje, gaat er in staan met 1 voet en zegt dan psssssssssssssssssssssst.
ach ja. t schijnt dat jongetjes iets trager zijn met zindelijkheid. hmm volgens mij blijft het lastig voor mannen.
ook al wordt het potje steeds groter hahaha

Ik merk dat kinderen heel goed iets kunnen onthouden.

Evy zelf gaat ook wel regelmatig op het potje zitten, maar dan ook altijd als ze de luier aan heeft en zegt dan ook psssssssst. Echt grappig.
Als ze in bad gaat dan gaat ze wel echt op het potje en plast ze daarin. Dat is zo een regelmaat geworden dat ze al automatisch op het potje gaat zitten als ze in bad moet.

ja bij jongens duurt het vaak langer
gijs was op die leeftijd nog lang niet zo ver.
is eigenlijk sinds dat hij op de basisschool
zit pas echt zindelijk maar toen ook haast gelijk
s'nachts .

ilse wil nu ook op de wc zitten ook daar gebeurd er niks
maar zegt wel plassen en moet dan ook wc papier hebben
om af te vegen grappig is dat.

hier word al geregeld op het potje geplast.

meestal wil hij het zelf graag en doet dan ook netjes een plasje.. maar soms zegt ie wel ja.. maar brult als je hem erop zet. dus jah.

gewoon afwachten ht komt vanzelf.. ze zijn nog zo jong

Hier werd vrolijk op het badmatje geplast vanavond. Had hem op de wc gezet, maar deed niks. Staat ie te wachten terwijl ik de kraan dicht draai, en z'n stoeltje erin zet, zegt ie pssst en ja hoor, staat vrolijk te plassen. We zijn er nog niet echt mee begonnen, heeft voor de operatie toch nog geen zin.

Terug
Bovenaan