Potjes 8 maanden

A

Anoniem

Guest
Eten jullie kleintjes die al?? of voor degenen die het vers maken, maken jullie het eten al wat grover??
Ik had een aantal weken geleden per ongeluk een potje van 8 mnd meegenomen naar het kdv (had ik ook verkeerd   gekocht in de winkel!). Dat zag ik toen ik het op ging warmen, maar heb het gewoon geprobeerd. Ze at het dus ECHT niet! Geen 1 hapje!
Hahaha hoezo eigenwijs?!?!
Nee, volgens mij was ze er gewoon echt nog niet aan toe hoor. Nu is ze 8 mns en heb nog 1 potje hier staan (ook verkeerd gekocht toen!) dus ga het binnenkort weer eens proberen!
Merk wel dat ze nu in 1 keer veeel beter brood en (bambix) koekjes   enzo eet! Paar weken geleden slikte ze het brood nog niet door, toen even gestopt (had toch geen zin, ze at het gewoon echt niet) en deze week weer geprobeerd en nu eet ze het dus wel! Wel nog heeel langzaam, maar dat maakt niets uit.

Maar euuuhhhh, ik wijk een beeetje af geloof ik

Hoi,

B'Elanna at met 8 maanden ook nog geen 8 maanden potje hoor!
Die stukjes gaan er echt niet zomaar in van de 1 op de andere dag.
Met 8,5maand heb ik het toen nog eens geprobeerd (ging ook niet) en een weekje later weer... maar, ik had het toen vermengt met een 6 maanden potje (1/2 om 1/2)
Dat gaat prima met de bruine bonen en worteltjes.
En toen ze net 9 maanden was at ze het pas goed... ook deed ik het een klein beetje smeuïger maken met water... ik vind het echt een droge bedoening.
Loopt wel los!!!

Groetjes Debby mv B'Elanna

hoi,

ik geef ook potjes van 8 mnd. eerst ging dat ook niet goed, moest hij de hele tijd kokhalsen, ik heb het toen ook iets smeuiger gemaakt met water, dat ging wat beter, nu eet hij het gewoon zo, hij heeft gisteren voor het eerst mijn eten gegeten, want dat wou hij eerder echt niet hebben, en dat had ik gewoon geprakt, dat ging hartstikke goed, maar ik weet nog van mijn dochtertje dat ik er zeker een maand of 2 over heb gedaan voordat ze het eten met stukjes wou, maar uiteindelijk komt dat best goed!

groetjes susanne

Thomas (8 maanden + 1 week) eet sinds hij 8 mnd is ook potjes van 8 mnd. Hij is nl. erg nieuwsgierig naar alles wat nieuw is. Voor hem zijn die stukjes geen probleem. Hij wil nu zo min mogelijk melk (evt met bambix), dus wat hem betreft duurt die babytijd veel te lang zo lijkt het. Hij wil ook alles eten wat wij eten. Hij kijkt het uit je bord en mond. Af en toe krijgt hij dan (ook al heeft hij zijn prakkie al op) en dan eet hij echt nog heel veel omdat het dus van mijn bord komt. Echt  heel apart om te zien.
Als hij dan éens z'n bord niet leeg eet, houd ik zijn bordje in mijn bord en doe dus alsof het mijn eten is en dan eet ie dus nog volop. Grappig he.

Ida

Hahaha nou, heb het vandaag gewoon nog eens geprobeerd! Dat werd dus helemaal niets! Hahaha hebben wel gelachen zeg!
Ik stop het in haar mond,ze kijkt me VIES aan en laat alles er gewoon uitlopen! Zonder te proeven of te proberen.
Ik weer een hap in haar mond, doet ze het weer, en gaat ze keihard blazen! Alle stukjes vlogen ons om de oren!
Ik schoot dus keihard in de lach (hahaha fout he) en toen had ze nog meer lol! De volgende happen heeft ze alleen maar gek gedaan! En maar kijken of ik keek en zag hoe leuk ze wel niet was!!! Hahahaha

Duuuuuussss, uiteindelijk toch maar een 6mnd potje warm gemaakt en dat ging er (zoals bijna altijd) helemaal in!
Och, over een paar weken probeer ik het nog wel eens, de eerste keer dat ik het probeerde (een paar weken geleden dus) moest ze er echt van overgeven bijna, dat deed ze nu al niet meer. Er zit dus vooruitgang in

Hoi,

Toevallig hebben we vandaag voor het eerst een potje geprobeerd. En onze dochter is bijna 9 maanden, dus dacht ik dat een 8 maanden potje wel kon. Macaroni met ham en kaas. Ik dacht dat ik best wel wat stukjes in onze zelf klaargemaakte voeding had, maar dit was wel erg grof. Het ging dus ook niet. Ze ging kokhalzen en het bleef in haar keel hangen.
Toen een potje van 6 maanden geprobeerd, maar wat een verschil zeg. Compleet fijn gepureerd is dat!
Wat een overgang.
Het ging er trouwens ook niet in, want ze vond het denk ik niet lekker. Het smaakte ook nergens naar vond ik. Ik geloof dat het lentegroenten en risoto was.

Ik zal nog wel eens een potje proberen (voor vakantie lijkt het me wel heerlijk makkelijk), maar eerst maar even zelf gemaakt spul.

gr,
Sabine

hahaha wel grappig!!

B'Elanna loopt echt warm voor die risotto.
En eerlijk gezegd, ik vind de potjes lekker (op de spinasie na dan) of ben ik (weer *zucht*) de enige???

hahaha... grappig hoor, de 6 maanden bruine bonen zijn nog het lekkurst!

Groetjes Debby mv B'Elanna

Simon is nu net 8 mnd en heeft 1 potje van 8 mnd op. Brood eet hij al weken goed, en ook fruit krijgt hij al een paar weken steeds ook een paar kleine stukjes. Bijv. van banaan, kiwi, aardbei, perzik, zelfs appel gaat goed, dus hier geen problemen met 8mnd potjes denk ik.

Groetjes Liesje

Terug
Bovenaan