potjes 8 mnd

hallo,

Mijn zoontje wordt volgende week 8 maanden. Ik wilde hem vandaag alvast even een potje geven voor 8 maanden. (ik kook ook wel zelf voor hem,maar als ik geen tijd heb/niet iets geschikts eet, dan geef ik hem potjes).
Maar de potjes van 8 maanden zijn heel anders dan die van 6 maanden. Ik dacht dat er in de potjes van 8 maanden her en der een stukje zou zitten, maar de overgang van 6 naar 8 maanden is echt heel groot!(heel veel stukjes en heel dik).
Ik heb nu half om half gedaan, en dat ging er met moeite in.
heeft iemand hier ervaring mee en tips om deze overgang beter te laten verlopen?
alvast bedankt!
 
Hoi E.
Mijn zoon is nu 8,5 maand en ik herken precies wat je zegt. Toch is het een kwestie van wennen. Binnen een week gingen ook de potjes van 8 maanden goed erin. Behalve waar aardappel in zat. Dat gaat nu ook goed (gisteren voor het eerst). Gewoon blijven geven dus.
Groetjes,
Machteld
 
mijn zoon van anderhalve maand heeft het gister voor het eerst gehad ging goed!komt misschien omdat ik hem al een week of twee laat oefenen met kauwen op brood. Ik eet dan samen met hem en omdat hij mij in veel dingen na wil doen, wilt hij ook kauwen.....ik versterk mijn kauw beweging dan. Nou succes!gr. Leontine
 
Hoi,
Hier helemaal hetzelfde! Mijn zoontje is intussen bijna 10 maanden en bij ons gingen de 8maandenpotjes er ook niet zo vlot in. Het hangt ook een beetje van het merk af: olvarit heeft wel erg grote brokken in die potjes zitten, bledina is veel fijner gepureerd en hipp zit er ergens tussenin. Je kan bijvoorbeeld beginnen met iets te geven dat hij erg lekker vindt. Zo heb ik een aantal weken alleen stukjes gegeven in het fruit, daarna pas in de groenten. Wat ik ook deed, was hem eerst wat gewoon uit het potje geven, met stukjes en alles, en als ik zag dat hij die stukjes begon moe te worden de rest even pureren met de mixer. Stukjes eten is voor je kindje immers vermoeiender dan gewoon glad gepureerd. Alleszins succes ermee!
Groetjes,
Marian
 
Die van mij (nu 6,4 en 2 jaar) hebben nooit die van 8 maanden gehad, altijd die van 6 maanden, als ik al potjes gebruikte. Ze gingen kokhalzen van die klonten... En later is die van 12 maanden weer wel prettig voor ze, het is heel gek. maar dat is meer geprakt, terwijl er in die van 8 maanden echt vloeibaar en stukjes door elkaar zitten ofzo...
ik kookte vaak gewoon vers en liet ze vrij vlot met ons mee-eten (gewone prak dan he, zonder zout gekookt) en dat ging goed en was een stuk goedkoper.
Succes,
Anne
 
Terug
Bovenaan