Potjes aanbieden

Ik ben bij mijn dochter van 15 weekjes gister begonnen met potjes fruit/groente aanbieden. Ging super goed, ze vind het heerlijk. Ik heb van die kleine potjes gekocht, einde vd ochtend heb ik fruit een half potje gedaan en einde vd middag groente half potje. Nu merk ik dat ze gewoon meer wil, het liefste eet ze beide potjes helemaal leeg. Na de halve potjes drinkt ze ook haar fles van 180+6 nog helemaal op. Nu is mijn vraag : Mag ik haar al 2 potjes op een dag geven? En dan afwachten of ze de fles nog leeg drinkt? (Het zijn dus wel die kleine potjes van Olvarit, niet de grote!) Of zal dit nog niet goed zijn voor de darmpjes en moet ze eerst een aantal dagen/weken wennen? En als je merkt dat ze het super lekker vind, bied je dan alsnog meerdere dagen dezelfde smaak aan? Of kan je dan wat sneller experimenteren met andere smaken? Alvast bedankt!
 
Ten eerste wat fijn dat het oefenen met vast voedsel zo makkelijk gaat! Ik zou wel een aantal dagen dezelfde smaken aanhouden. Als er dan eens iets komt dat ze niet lust is zij en ben jij gewend dat er meerdere keren wordt aangeboden. Verder zou ik inderdaad voorzichtig zijn met teveel aanbieden. De darmen moeten echt wennen. Hier kwam het letterlijk hetzelfde eruit als het erin ging. Langzaam opbouwen je komt vanzelf tot meer eten. Veel plezier en succes.
 
Hoi!
Hier ging het precies hetzelfde. Het ging er zo makkelijk in!
Ik heb tot 6 maanden een paar lepeltjes per keer gedaan (ook al wilde hij zelf wel meer). En met 6 maanden langzaam meer gegeven. Tot uiteindelijk 100g per fruit/groente. Dat een paar weken en toen naar 150g fruit/groente gegaan. En toen dat stand hield ging er ook een voeding af. En toen weer uitgebreid naar 200gram per maaltijd.

Nu 10 maanden en hij eet alles; potje of zelf gemaakt, gepureerd of rapley methode het maakt hem niks uit. Zo fijn dat het zo makkelijk ging hier!
 
Redelijk herkenbaar. Hier zijn we met 4 maand ook begonnen met die potjes en hij liet al snel merken dat hij wel meer wou. Hij drinkt daarin tegen niet goed. Ik ben het daarom al redelijk snel gaan compenseren. De eerste week 50gr per dag aan groente + 50 gram aan fruit. Vanaf de 3e week dit verdubbeld. Momenteel 23 weken en eet 300/400 gram aan vast voedsel en daarnaast zo’n 400/500 cc aan melk.
Mijn zoontje had niks geen last van darmen oid en de ontlasting bleef er ook netjes uitkomen. Vandaar dat ik het ook wel aandurfde om te verhogen. Dat zou ik gewoon een beetje in de gaten houden; is de ontlasting nog goed en lijkt je kindje geen kraampjes te hebben? Dan kan het prima al wat meer verdragen
 
Ooh , goed topic ! Ik ben zo aan het twijfelen om ook met een hapje groente of fruit te beginnen want ze kijkt het eten me soms uit de mond.. me dochtertje is nu 16 weken maar vind het nog super spannend ?! Had je kleintje nergens last van na de hapjes ??
 
Haha, van de week hier ook begonnen met de hapjes. Ons zoontje van 17 weken begrijpt niet hoe hij het moet doorslikken en kwat het uit ? wat kunnen kleintjes dan verschillend zijn he!
 
Dankjewel voor jullie antwoorden. En inderdaad toch verstandig om aantal dagen hetzelfde te proberen voor het geval er straks iets komt wat ze niet lekker vind. Ja eergisteren (toen ik ermee begon) had ze savonds wel een spuit luier maar verder nergens last van. Ik gebruikte al Infacol voor de darmpjes en dat blijf ik ook doen maar ze heeft dus nergens extra last van. Hapjes geven is zo leuk om te doen, vooral niet vergeten het eerste hapje te filmen hahaha!
 
Terug
Bovenaan