Potjes en geen pannetjes :)

Hallo Meiden,

Ik heb bij de kruidvat (oops reclame!) flink wat potjes ovarit ingeslagen (10 halen 8 betalen). Ik heb alleen potjes gekocht van vanaf 4 maanden. Kevin krijgt nog geen bijvoeding, dat wil ik graag beginnen als hij 6 maanden is (ivm zijn allergie).

Maar het is toch goed dat ik eerst ga beginnen met 4 maanden potje en met één soort fruit of één soort groente? Of mag Kevin gelijk naar 6 maanden potje? Beter geleidelijk naar 6 maanden potje toch?

Wat betreft de pannetjes..... Hier geen keuken prinsses en ik zal het ook nooit worden! Verder ben ik een werkende mama dus ik zie het ook niet zitten om en uitgebreid te koken én nog eens apart te gaan koken. Ik probeer wel vers fruit te geven en in het weekend of de dagen dat ik niet hoef te werken voor Kevin te koken. Maar waarschijnlijk wordt het toch meer potjes ........

Zijn er meer meiden die potjes aan de beebs geven? Of zijn er veel kook prinssesen hier?

Liefs, Loekie & Kevin 24 weken.

Hallo,

hier geen potjes. Onze zoon vindt dat echt niet lekker. Mijn kookkunsten heeft hij veel liever. Blijkbaar ben ik toch voor hem een keukenprinses.
Ik maak altijd meerdere porties klaar. Vanavond maak ik porties spaghetti, macaroni, kip met worteltjes en vis met courgette. Even bezig in de keuken en ik heb zo weer 20 porties voor in de diepvries. Hetzelfde doe ik ook met fruit. Dat doe ik ook zelf.
Ik vind het wel heel erg leuk om te doen.

Groetjes Muske

Hoi,

Ik zou inderdaad beginnen met de 4 maanden potjes. Dan wennen ze er langzaam aan. Ik ben begonnen met alleen potjes. Nu (9,5 maand) krijgt ze bijna aleen nog maar ons eten. alleen als wij iets eten wat ze niet mag, krijgt ze een potje. het maakt haar niet veel uit. Ze vindt het allebei lekker. Wij werken allebei en ik heb ook geen zin om elke dag te koken, laat staan om ook nog eens apart te koken. Ik heb haar er wel vanaf 6 maanden aan gewend dat eten ook hard kan zijn en dat ze zelf ook dingen krijgt om op te eten. Ik had ergens gelezen dat ze anders nooit wennen aan vast voedsel en je dus heel lang vastzit aan pureren. Verder is het voor de kaakontwikkeling goed als je kindje ook hard/vast voedsel krijgt.

groetjes,

Desiree

Als je dan potjes gaat geven zou ik ook beginnen met de 4 maanden potjes, juist omdat je zegt het tot 6 maanden uit te stellen ivm allergie en de potjes van 6 maanden ook meer soorten in een potje zitten (bij reaktie weet je dan nog niet waar je kindje precies op reageert).

Ik zou het dan heel geleidelijk opbouwen en 3 dagen achter elkaar dezelfde smaak aanbieden, eerst enkele hapjes, dan steeds iets meer. Krijg je dan geen allergische reaktie kun je met de volgende smaak beginnen.

Hoi,

Hier ook potjes hoor. Heb ik gegeven tot ze 1 jaar was. Eerst fruit en maaltijden, daarna wel vers fruit. Als basis eigen merk van Kruitvat aangevuld met olvarit voor de variatie. Toen dochter 11 maanden was hebben we haar ook elke avond wat hapjes van ons eigen eten laten mee eten, om vast te wennen. Nu eet ze prima gewoon met ons mee.

Groetjes

hoi,
niet alle kinderen lusten de zelf gemaakte prak van mammie,
dus heerlijk een potje!

het is heel goed dat je eerst een potje van 4 mnd geeft dit is heel fijn gepureerd voor de eerste hapjes, en dat zal jou kindje dus pas hebben met 6 mnd, en als dit goed gaat na een poosje kan je 6 mnd hapje geven.

ik adviseer je wel om fruit of groente in de ochtend te geven, zodat je de hele dag kan kijken of hij er op reageerd.
want in de nacht kan je niet zien of er een allergische reactie komt.
veel plezier met het 1ste hapje.

ik geef ook voornamelijk potjes hoor. Laatst zelf een aantal maaltijden gemaakt, ze heeft er 1 van opgegeten en de volgende dag weigerde ze heel beslist. Toen ik na een kwartier proberen een potje gaf at ze dat met smaak leeg.. Lekker compliment voor mijn kookkunst
In de potjes zit alles wat ze nodig hebben, ik zie er dus ook geen probleem in. Heb nu wel de duopotjes van Nestle, en die vindt ze veel lekkerder dan Olvarit.
Fruit geef ik vers op de dagen dat ik bij haar ben, op de opvangdagen krijgt ze dat ook in potjes (behalve bij de creche). Dat is meer omdat het dan losse smaken zijn en ik het wat minder kan pureren, zodat ze ook stukjes eet. Banaan krijgt ze gewoon in plakjes, gaat prima.
Begin inderdaad met 4 maanden potjes, lekker doodgepureerd! Vooral de worteltjes vielen in de smaak bij Anne, en peer vond ze ook heerlijk!

groetjes, Ellen

Terug
Bovenaan