Potjes fruit

hallo allemaal,

Mijn zoontje  wordt  2 aug. 4 maanden en ik geef BV.
Nou zou ik graag fruit willen geven en overal staat dat wanneer je BV geeft, je beter tot zes maanden kan wachten met bijvoeding. Ik wil BV na 5 maanden afbouwen i.v.m. mijn studie. Dus mijn vraag is: zijn er moeders die BV geven en al vanaf 4 maanden fruit of groente geven? Doen jullie dan een voeding vervangen of geven jullie dit als extra?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen

Niro

Volgens Nutricia (maar ja, die verkopen het, dus die zijn bevooroordeeld) kun je inderdaad al met 4 maanden potjes fruit geven. Ik zou het even overleggen met het consultatiebureau of zo...

Ikzelf ga onze dochter pas met 6 maanden 'bijvoeden' en ben van plan om dat met Rapley te gaan doen (is hier pasgeleden ook een topic over geplaatst). Dus geen potjes voor ons.

Groetjes, Marisa

Hallo,

Ook als je geen bv geeft, wordt tegenwoordig aangeraden om tot 6 maanden te wachten met bijvoeding.
Ben zelf met 5 maanden begonnen met fruit, naast de borstvoeding. Het vervangt geen voeding, maar het is inderdaad bij-voeding.

Groeten,
Wilmi

Hi,

Mijn dochtertje is nu 4,5 maand en kreeg tot nu toe ook alleen maar BV (5 voedingen per dag).   Nu wilde ik stilletjesaan BV afbouwen en kreeg de raad van het consultatiebureau om eerst over te schakelen op KV.     Want KV en bijvoeden met fruit in één keer zou te drastisch zijn voor zo'n kleintje.       Laat ze eerst wennen aan KV en het is echt pas noodzakelijk over te schakelen naar fruit en groenten vanaf 6 maanden.     Sedert eergisteren  vervang ik 2 BV door KV en tot hiertoe lukt het prima.  

Groetjes
Katrien

Terug
Bovenaan