Potjes fruit

A

Anoniem

Guest
hallo allemaal,

Mijn zoontje  wordt  2 aug. 4 maanden en ik geef BV.
Nou zou ik graag fruit willen geven en overal staat dat wanneer je BV geeft, je beter tot zes maanden kan wachten met bijvoeding. Ik wil BV na 5 maanden afbouwen i.v.m. mijn studie. Dus mijn vraag is: zijn er moeders die BV geven en al vanaf 4 maanden fruit of groente geven? Doen jullie dan een voeding vervangen of geven jullie dit als extra?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen

Niro

Hoi Niro,

Hier ook een bv mamma.
Ik geef bv en wil dat voorlopig blijven doen.
Ik wou ook pas met 6 maanden beginnen ,en dan gelijk rapley en afentoe prakjes,maar mijn ventje liet al geruime tijd blijken dat hij eten wou,(smakken als we eten ,ons bord vastpakken vingers in ons eten van ons bort proberen te pakken etc etc.
Ik had ook gelezen dat het beter is te wachten tot 6 maanden maar dan is het wel de bedoeling dat ze het echt eten omdat bijvoeding dan een noodzaak is.
Ik geef Armando afentoe dus een potje fruit ongeveer 2/3 potje ,eerst 1/2 maar dat werd hij kwaad omdat hij meer wou.
Ik geef eerst bv en dan een uurtje later fruit,bij mij is het dus geen vervanging van een bv ,maar een aanvulling,ik geef het ook niet elke dag.
Met warm weer geef ik ook wat diksap extra naast de bv.

Hopelijk heb je er wat aan.
Groetjes Merel en Armando (4 mnd 1 week)

ik ben met 2,5 maand al begonnen, als bijvoeding niet als vervanging met groente ben ik met 3,5 maand begonnen... eerst half potje, nu half 6 maanden potje (joshua is bijna   6 maanden nu)

grt suuz

Ik ben met 5 maand + 1 week begonnen bij volledige bv. Alleen raakte mijn bv hierdoor van de leg en heb ik een poos ineens 10 keer per dag moeten voeden ppffff. Nu doe ik 2 flessen en 3 keer bv per dag. Maar als je toch al over wilt gaan naar de fles is dit een prima manier om je bv af te bouwen en te vervangen door een fles. Fruit is bijvoeding, geen vervanging voor een melkvoeding. Warm eten is op den duur wel een vervanging.

Ik begrijp alleen het woord "potje" niet zo goed. Je kunt namelijk ook een appel pureren of een meloen of een peer of alles naar eigen inzicht combineren (1 peer + een halve appel of 1 appel met een stuk meloen pureren). Echt fun. En meloen gaf ik meteen al zo in de hand., Lekker uitzuigen . Voor het geld van 1 potje kun je een hele zak appels kopen . Oja, en komkommer kun je zo als schijfje geven bijv. Ook lekker zuigen en als je kind er zelf aan toe is zal eht vanzelf gaan happen. Kijk even op borstvoeding.com. Daar staat een hele lijst met fruit en andere dingen (groente, broodkorsten e.d.) die je kind met 6 maanden mag eten. Een paar weken eerder is echt niet erg hoor!. Mijn cb vond het leuk zoals ik bezig ben en met 6 maand mag ik nu al een boterham geven, omdat ze dol is op korstjes! Gaat erin als ketelapper hihi. Succes!

Terug
Bovenaan