Potjes kindervoeding

A

Anoniem

Guest
Geven jullie je kindjes nog wel eens potjes kindvoeding? Wij gaan nu geleidelijk over op onze voeding, maar ze vindt potjes echt het lekkerst. Is helemaal gewend aan die smaak. Gelukkig gaat het gewone eten al wat beter.

Groetjes Belle

Ilyas eet eigenlijk helemaal met de pot mee. laatste potje heb ik 2 weken geleden gebprobeerd, uit gemak, maar meneer bliefde het niet!

Floor krijgt soms nog een potje als het mezelf iets beter uitkomt of als we een dagje uit zijn ofzo. En ook als we patat of pizza eten, hihi.
Ze eet verder echt alles met de pot mee, en vindt alles even lekker

Hoi

Onze zoon (14 maanden) eet het liefst ook potjes

maar ben van plan om hem nu zo
veel mogelijk met de pot mee te laten eten.

groetjes

hoi

Ben nu al een paar dagen aan het proberen dat die mee gaat
eten met de pot
maar bij elke hap zit die te kaaken en spuug die het uit
maar we blijven proberen

groetjes Melissa

hoi

hier een bijna 16 maander, die heel veel potjes eet
ook omdat hij 18 uur niet red dat wij eten, dus om 17 uur al huilt om eten
en een potje gaat stukke beter ook

Maud eet al erg lang met de pot mee. (vanaf dat het met de tandjes allemaal goed lukte) Toch heb ik altijd wel potjes in huis. Voor het geval dat (als we onverwachts ergens heen gaan en het wordt wat later bijv.) of.... als we bijv. shoarma willen eten of zo dan krijgt ze wel eens een potje en dat gaat er ook nog steeds goed in. Maar ik vind een gewone maaltijd wel beter voor haar. Afzonderlijke smaken van vlees of vis, groente, aardappels/pasta. Ze  kan het zelf eten zonder of met weinig hulp. Dat laatste geeft jezelf ook wat meer rust aan tafel en kun je je ook wat meer op  je eigen maaltijd richten.
Andere structuren in het voedsel.

Gisteren heeft ze gamba's mee gegeten als voorafje  en versgemaakte pizza.  

Ik vind overigens 14/15 maanden best wel laat om over te stappen van potjes naar met de pot mee eten. Tegen die tijd heb je namelijk ook nog op te boksen tegen het eigen willetje van een kind, Als je er vroeger mee begint is dat veel minder.
Maar goed, ik zou in elk geval niet toegeven als je kind het eten wat je voorschotelt weigert. Dan maar niets! Ze gaan vanzelf wel eten als ze echt honger krijgen. Als ze doorkrijgen dat je dan toch wel weer een potje warm maakt dan gaat het kind nooit met de pot mee eten.
Natuurlijk wel altijd een toetje geven want dat hoort bij de maaltijd ongeacht hoe slecht een kind gegeten heeft.

Terug
Bovenaan