Potjes lekkerder?

Onze zoon is 6 maanden en ik ben nu 1.5 week bezig met fruit en groenten. Fruit vindt hij, vers, niet lekker?? De 1e keer banaan vond hij heerlijk maar daarna hield hij zijn lippen stijf op elkaar met als gevolg dat hij nu iedere keer de lippen op elkaar houdt. 'Iedereen' zegt me dat ik het moet blijven aanbieden en dat het happen straks echt wel komt, wat is jullie ervaring? Nu trekken we gekke bekken en als mondje dan open is, hop lepeltje erin.
 
Hoi,

Ik kan ook niet anders zeggen dan blijven aanbieden.

Hier was het ook erg wennen. Ook met 6 maanden pas begonnen. En ja dat is ff raar opeens een andere smaak, andere structuur en dan ook nog een lepeltje.

Wat hier wel hielp was bv een dag of 5 banaan geven of appel. Zo kon ze rustig wennen aan 1 smaak tegelijk.

Wel hebben we meteen vers gegeven op mijn werk zie ik heel vaak kinderen die de potjes bijna niet willen verruilen voor vers omdat de smaak van de potjes veel neutraler is dan vers.

eet smakkelijk
 
Heb precies hetzelfde meegemaakt met onze dochter. Heb toen afwisselend een hapje van het potje, een hapje banaan en weer een hapje van het potje gegeven. De andere dag alleen banaan en toen wilde ze wel. Vervolgens nog twee dagen alleen banaan en daarna begonnen met een paar dagen appel enz. Succes!
 
Terug
Bovenaan