Potjes met stukjes

Mijn dochter is 8 maanden oud en heeft altijd heel goed haar potjes gegeten.

Momenteel ben ik begonnen met de 8 maanden potjes en al bij de eerste hap begint ze te kokhalzen en weigert hierna haar mond nog op te doen. Als ik dan de 6 maanden potjes geef eet ze wel! Ik heb al geprobeerd om de stukjes wat kleiner te krijgen, maar ze blijft kokhalzen.

Wie heeft er tips voor mij??

Alvast bedankt!

Ellen
 
hoi Ellen
Nee ik heb eindelijk geen goeie tip, wel had mijn dochter precies hetzelfde.
Met name met fruit [groente wilde ze zowiezo niet uit een potje].
Ik ben al die tijd de 6 mnd potjes blijven geven en af en toe probeerde ik het weer, zonder succes.
Nu eet ze prima aard en groenten soms liefst niet geprakt maar in stukken!!!!!
Ze is inmiddels wel 2 jaar, maar het met de pot mee eten komt vanzelf, zeker als ze straks op een een stukje banaan kan sabbelen.
Succes
 
Ik weet niet meer waar ik het heb gehoord of gelezen, maar het schijnt wel te helpen als je een schepje rijstebloem door de potjesvoeding doet. De massa wordt dan wat meer een geheel en dat hapt makkelijker weg voor die kleintjes. Als dit goed gaat kun je steeds wat minder rijstebloem erin doen tot ze het wel goed kan eten. Succes hiermee...
 
Hoi Ellen,

Ik heb dus precies hetzelfde probleem. Gisteren voor het eerst een potje voor 8 maanden aan mijn dochter gegeven en inderdaad ook kokhalzen. Ben nu op internet aan het kijken wat hiertegen te doen. Heb ook maar weer potjes voor 6 maanden aangeschaft, want je wil toch dat ze eet. Hou verdere tips goed in de gaten.
Groetjes,
 
ze zeggen dat je de potjes van 8 mnd nog eerst zelf door de mixer moet halen of voeding zonder stukjes mengen met de 8 mnd potjes ( half om half )
 
Tja, ik zou het eten ook gewoon nog even bewerken met een staafmixer o.i.d. Of je geeft voorlopig nog een potje voor 6 maanden, daar worden ze echt niet minder van. Ik gaf mijn dochter overigens altijd een zelfgemaakte prak: groente met een aardappeltje/rijst/pasta en vlees of vis. Koken voor de hele week, een paar kleine diepvriesbakjes bij de Blokker halen en voila! Je kunt het zo fijn maken als je kindje wil. Je weet wat er in zit, dat het goed smaakt en het is en stuk voordeliger dan die potjes!

Succes allemaal!
Linda
 
ik heb het zelfde met mijn dochter ze mocht van het cb al bij 7 maanden stukjes dus dat probeerde ik in het begin vond ze het helemaal niks maar ik ben het toch blijven geven ze is nu bijna 8 maanden en het gaat steeds beter ze eet wel nog niet zoveel als van de potjes van 6 maanden maar ze moet er gewoon aan wennen de potjes fruit & zuivel van 8 maanden vind ze wel heel lekker
 
Terug
Bovenaan