Potjes training...

A

Anoniem

Guest
Misleidende titel misschien, want natuurlijk zijn onze kindjes nog veel te jong voor "potjes traning"
Toch heb ik een dillema:
Ik laat Birgit altijd voordat ze in bad gaat even in haar blootje rondhupsen, dat doen we altijd, ze vind het zo fijn en het bad moet nog even vollopen...
Nu heeft ze iets nieuws, nouja ze heeft het al meerdere malen gedaan, net als vanavond dus.
Ze ging in haar kamertje naar een vaste plek (volgens mijn vriend heeft ze dat daar laatst ook al 2 of 3x gedaan..) keek me aan en ze trok een gezicht dat ik even bang was dat ze ging poepen.. en begon te plassen. toen keek ze me weer aan en schudde "nee" met haar koppie, duidelijk bewust van haar plasje.  Ik wees naar haar plas en vroeg: "Bah Birgit wat is dat?" en Birgit zei : "BAH!"

Ik heb even gegoogled en er wordt eigenlijk afgeraden om zo vroeg al met die training te starten, omdat dat alleen maar averechts kan werken.

Zouden jullie er al wat mee doen? ik heb maar een potje op haar verlanglijst gezet voor Sinterklaas. Zal ik haar dan elke keer als ze een plasje heeft gedaan even op die pot zetten?
Ze komt ook vaak bij mij kijken op de wc en dan mag ze ook een stukje wc papier in de wc gooien en dan zwaaien we als ik doortrek...

Nou ik ben benieuwd wat jullie er van denken..

Evelien mv Birgit 02-07-07

Ik zou het gewoon proberen met een potje. Want ze heeft al wel door dat ze moet plassen. En als het niet lukt, niet dwingen.

groetjes Maris

Hoi Evelien,

Ikheb altijd geleerd dat een kind toe is aan potjestraining als het zelf bewust gaat zijn van zijn of haar poep/plas. Het lijkt nu dat Birgit er al echt mee bezig is.

Het is wel vroeg, maar het kan wel. Ikzelf was ook met een kleine anderhalf jaar zindelijk en ik ken wel enkele kinderen vanuit mijn werk (kinderopvang) die met anderhalf al regelmatig naar het toilet gaan.

Ik zou gewoon een potje op de plek van waar ze nu enkele keren heeft geplast zetten en haar voor het bad gaan dar even op laten zitten als ze dit wil. Niet moeten, maar mogen zodat er geen druk bij haar wordt neergelegd. En als ze dan een plasje op het potje doet doe je samen heel vrolijk een dansje (of iets anders waar ze enthousiast van wordt.

Succes ermee als je er iets mee wilt doen. Ik denk dat je zelf welk merkt of ze het interessant vind of niet....
Kim

Rik zijn nichje is begonnen met potjestraining toen ze een jaar ws. Met 1,5 jaar was ze zindelijk (niet snachts natuurlijk). Dus het kan wel. Zij was er ook aan toe. En als ik jou verhaal hoor is Birgit er ook aan toe. Rik plast voor het in bad gaan ook altijd op dezelfde plek, grappig!! Maar Rik is zich niet bewust wat ie doet, dus..... Heb bij Rik dat potje ook al geprobeerd, maar weet echt niet waarom ik het doe hahaha ik wacht er nog maar mee.
maar ik zou het gewoon proberen en je eigen gevoel volgen, werkt het og niet nou dan stop je weer!!

X Saskia
mv Rik 04-07-07

P.s. Laat wel even weten hoe het verloopt!!

Het is inderdaad vroeg, maar ik herinner mij ineens dat het buurjongetje van mijn zus ook al overdag zindelijk is. En dat toen hij 1,5 was!

groetjes Maris

Bedankt voor alle reacties,

We gaan dit weekend maar eens een potje kopen, en we zien wel wat er van komt!

Evelien

Terug
Bovenaan