potjes voeding. welke? bebirix?

hallo,
mijn dochter is bijna 7 maanden oud en mag potjes voeding gaan eten.
nu wil ik zelf koken en het dan pureren, maar als ik weinig tijd heb is het prettig om dan een potjes bij de hand te hebben. maar dan welke?
ik heb al veschillende geprobeerd en vanwege onze financiele situatie moet ik gaan kijken bij de goedkopere merken. nu kom ik uit bij bebirix voeding. helaas kan ik hier niets concreets van op internet vinden. Wat zijn nu de ervaringen van andere? Het is ook vrij onbekend.

groetjes Linda en Lisa

Hallo Linda en Lisa,

ik heb ooit een keertje een fruit potje van Beberix geprobeerd. Mijn zoontje had er geloof ik niet echt een mening over. At het gewoon op.

Potjes zijn inderdaad vrij duur. Af en toe hebben we toch eens olvaritpotjes geprobeerd, moet zeggen dat ik het allemaal hetzelfde vond smaken ( wat er ook op de buitenkant staat) .De fijnproevertjes duo potjes van nesrle vond ik erg lekke, maar soms vond milan de eerste laag lekkerder dan de tweede, met als gevolg een klein drama.

Ik maakt daarom meestal toch zelf potjes . 5 a 6 potjes tegelijk (is niet echt meer werk) eentje at Milan gelijk op en de rest ging in de vriezer. Zo hoef maar 1 a 2 keer per week extra te koken.   Milan is nu 1 en eet met de pot mee. Ook hier geldt, restjes gaan in kleine potjes in de vriezer.

Meestal redden we het niet om met zijn allen te eten, ( mijn man is soms wat laat thuis) Milan eet darom vaak eerder, en eet dan het eten dat wij de dag ervoor aten.

Succes!

ik maak ook zelf de voeding voor mijn zoontje (groente/fruit) als ik kook voor hem maak gewoon een pannetje klaar en doe het in de vriezer.
De volgende dag kook ik weer en doe het weer in de vriezer, zo heb ik steeds wat bij de hand en eet hij niet iedere dag hetzelfde.
Ik zorg ervoor dat er 2 of 3 verschillende dingen in liggen en als het op raakt maak ik gewoon weer nieuwe.
Op die manier kan je het ook makkelijk meenemen als je eens ergens heen moet en bij weinig tijd heb je toch snel een lekker maaltje voor je kindje bij de hand

Wij maken ook de maaltijden zelf. Onze zoon wil geen eens potjes. Vindt hij echt niet lekker (heb je het zelf ook al eens geproefd?)
En zelf maken is natuurlijk ook nog goedkoper.
Er ligt een heel laad vol in de diepvriezer met allerlei verschillende maaltijden. Genoeg keuze.

Een aanrader: Hap, Hap.... van Sonja van de Rhoer. In dat boekje staan veel recepten in, waar je gelijk een aantal porties tegelijk kunt maken.

Succes.

Hoi,

De Olvarit-potjes en andere merken zijn inderdaad vrij prijzig. Bij de kruidvat heb je van hun eigen merk  2 grote potjes voor 1,54. De smaken zijn prima; hetzelfde als als het andere, de kwaliteit is ook goed.

Succes!

Hoi,

Ik ben niet zo'n fan van de bebirix potjes, maar dit komt waarschijnlijk omdat ik er een nare ervaring mee heb gehad.
Een tijdje terug, heb ik zo'n potje groente voor 6 maanden gekocht, op het potje staat dat het glad gepureerd is, maar er zitten absoluut stukjes in.
Nou ja toch maar gewoon proberen te geven dachten we, helaas schoot er bij het tweede hapje een stukje verkeerd en liep Felina eerst rood en daarna blauw aan.
We hebben haar gelijk uit de wipstoel gerukt, en echt op haar ruggetje moeten slaan om het stukje eruit te krijgen.
Je begrijpt dat we allemaal, en Felina nog het meest erg geschrokken zijn.
Voor mij dus echt geen bebirix potjes meer!!!!
Nu gaan wij a.s. weekend beginnen met brood, maar ik ben werkelijk doodsbang dat het weer gebeurd, en iedereen die het heeft over de zogenaamde wurg reflex, jullie hebben Felina niet blauw zien worden, ik dacht echt dat ze zou stikken!!!

Groetjes,
Marjolein

Wij hebben vaak kruidvat potjes, voordelig én goed. Niet zo dun als olvarit, maar lekker stevig (makkelijk op de lepel) en toch glad van structuur! Ik heb zelf ook bij de IKEA kleine bakjes gekocht. Wortels, boontjes, doperwten etc. even met een klein aardappeltje en stukje kipfilet pureren en in de vriezer. ERG voordelig en net zo makkelijk als potjes! (nu is de staafmixer bij 't kruidvat in de aanbieding!)

Terug
Bovenaan