(potjes) voeding zelf maken?

A

Anoniem

Guest
hallo,

weet iemand hoe je de (potjes) voeding zelf kan maken?
heb het op internet opgezocht en  vond geen fatsoenlijke andwoord.
hoop op goede reacties:D

Groetjes,

Hoi,

Ik heb veel gehad aan de site www.keukenkikker.nl Leuke site met veel verschillende recepten. Wij zijn met Isabel al begonnen toen ze  4 maanden oud was. Eerst een paar dagen dezelfde groenten (wortel, bloemkool, broccoli, bietjes etc) en toen gaan varieren met vlees/vis, pasta/rijst/aardappels.
Nu is ze 10 maanden oud en eet ze eigenlijk alles. Steeds ook meer in stukjes, dat gaat gelukkig heel goed!
Wij houden zelf als maat de bekers van Avent aan. Normaal zijn deze bedoeld volgens mij voor het bewaren van borstvoeding maar om het avondeten in te bewaren is het ook ook prima! Fijne bakjes om in te vriezen.
Veel kookplezier!

Groetjes,
Leonie

Hoi,

Ik heb het boek opperdepop van de ah. Staan leuke recepten in.
In het begin, maak je alleen groenten (je kan het een beetje smeuiger maken met wat melk of borstvoeding). Daarna aardappeltje erbij, af en toe wat vlees. Af laten koelen en hop de vriezer in.
succes ermee.

Wij maken bijna alle 'potjes' zelf als volgt.
Pan met aardappelen koken,
drie pannetjes met verschillende groeten (o.a. broccoli, worteltjes, boontjes)
geen zout toevoegen
In gewone plastic bekertjes, magnetronfolie er over en in de diepvries is het zeker twee weken houdbaar.
Als je liever wat vaker rijst of pasta geeft dan kun je ook alleen een paar pannetjes groente koken en dat in porties in de diepvries doen. Dan op de dag zelf nog wat rijst of pasta er bij koken.

Ik maak eigenlijk ook altijd alles zelf. Heel makkelijk zoals de andere dames zeggen. Ik maak altijd eten voor ongeveer 10 dagen klaar en stop het in de vriezer.

meestal doe ik ongeveer 41/2 eetlepel in een bakje. Heb een goede eter. Mijn zoontje is nu bijna 11 maanden en eet eigenlijk alles. Als we weggaan krijgt hij wel een potje. Ook dat vind hij lekker.

Op keukenkikker heb ik veel recepten gehaald. En tja wat jezelf ook eet. aardappel, vlees groenten. Als het te droog is en zodra je kindje het mag lekker wat jus erbij.

Veel succes
Liefs
nicole (moeder van Tim 28-08-2007)

Wat heel makkelijk is: als je het eten gemaakt heb, vries het dan in een ijsblokjesbakje. Als het bevroren is, kun je de blokjes in een bakje doen. En dan kun je elke dag zoveel blokjes pakken als je wil. Zo kun je dan ook afwisselen, bijv. de ene dag 2 blokjes wortel en 2 blokjes bloemkool en de andere dag 2 blokjes wortel met 2 blokjes erwten ofzo. Super handig vind ik!

Ook ik maak groente en fruithapjes zelf. Meestal sta ik een halve middag in de keuken en dan maak ik voor ong een maand.
MErel is gek op witlof, worteltjes, bruine bonen, bloemkool eigelijk alles wel.
Ze lust zelfs rabarber. Daar doe ik met het opwarmen dan wel een schap melkpoeder in voor de zurigheid en het is half rabarber half appelmoes. Maar het is zo op hoor.
Als ik even snel wat wil maken doe ik nog weleens klein potje erwtjes even afspoelen en  warm maken  in gewoon water ivm het zout.
Dan een paar blaadjes munt erbij en smullen maar.
Fruithap vind ze aardbeitjes met banaan lekker maar mango lust ze ook.
Waar ze ook dol op is is advocado met ontvelde tomaat.
o ja en macroni met div groente tomaat en wat italiaanse kruiden.

Eigelijk kun je best veel invriezen

Mijn zoontje eet geen gepureerde prakjes, maar krijgt alles gewoon in zijn handjes. Dit heet de Rapley methode.
Hierdoor is eten maken heel simpel je kunt namelijk van alles gewoon geven.
ik kook altijd een paar soorten groenten en een paar aardappeltjes of wat pasta in een pannetje. En vaak heb ik nog een paar bakjes in de koelkast staan. Als hij dan de ene dag geen zin heeft in bijv worteltjes kan ik hem bijvoorbeeld boontjes geven, ideaal!!!
meer info vind je op www.borstvoeding.com, dan even kijken naar bijvoeding.

Terug
Bovenaan