Potjes voeding zes maanden.

<p>Hallo,</p><p>even een vraagje over mijn zoontje van 7 maand. Ik geef hem sinds kort potjes die mogen vanaf zesmaand. Maar waar dus aardappelen in verwerkt zitten krijgt hij niet weg. Lijkt toch echt wel dikker/droger en spuugt dan alles uit. Als de exorcist ongeveer. Iemand hier ook ervaring mee?</p>

Van welk merk heb je? Vind die wij hebben totaal niet droog eigenlijk maar soms voeg ik wat extra water toe omdat ons kindje zo weinig drinkt, zou je kunnen proberen.

Heeft hij dit alleen bij potjes waar aardappel door zit? Als dit ook bij pasta en rijst is zou je anders de gluten eens in de gaten kunnen houden of het daar geen reactie op is.

Of mengen met wat fruithap. 

Wellicht een optie om zelf de hapjes te maken, dan kan je zelf zo glad pureren als je nodig vindt. En zodra je kindje dat goed neemt, steeds wat grover maken. Mijn kinderen vonden de potjes ook niks. De eigengemaakte hapjes gingen er zo in. Ik maakte 1x per week dan alle hapjes voor die week, gewoon in de vriezer bewaren, prima te doen!

Ja zoals de potjes van vier maanden is zo vloeibaar. En de potjes van zes maanden toch wat dikker maar wel gladde structuur. Dus ik koppel het nu aan de toevoeging van aardappelen etc. Hij spuugt echt alles uit. Zoiezo de laatste dagen weer ook veel flesvoeding teruggeven. ??‍♀️ Soms weet ik niet wat ik verkeerd doe. Lastig

Hee,
Aller eerste je doet echt niks fout, alle kindjes doen het op hun eigen tempo. Mijn dochter is 9 maand en eet nog potjes van 6mnd omdat ze geen stukjes wil haha. Ik dacht ook dat ik iets fout deed maar sinds een week gaat het inneens goed!
Geef gewoon wat hij wel eet, de rest komt vanzelf, echt waar!! Met 7 maand is melk het belangrijkste en tot 9 maanden gewoon lekker oefenen met fruit en warm eten en dan zul je zien dat het alweer veel beter gaat!
Je doet het vast super goed? 

Terug
Bovenaan