potjes voeding

Hallo Moeders,

Mijn dochter Indra  is nu bijna 15 weken en is sinds 7 weken over van Nutrilon Hypo Allergeen naar Nutrilon Pepti (ivm waarschijnlijk koemelkallergie).
Ik zit met smart te wachten dat ik ze d'r eerste potje voeding kan geven, maar op het
CB maakte ze de opmerking dat ik daar nog maar een paar maanden mee moest wachten omdat daar anders de werking van de hypo allergeen en de pepti teniet zal doen??!!

Wie heeft hier ervaring mee en wat raden jullie aan, CB gehoorzamen of wel een potje voeding geven??

groetjes,
Pascalle
 
Hoi,



Ik ben van plan pas met 6 maanden bijvoeding te gaan geven. Dan zijn de
darmen pas goed uitgerijpt en kunnen ze (makkelijker) ander voedsel dan melk verteren.



Zeker als kindje (waarschijnlijk) een allergie heeft is het extra belangrijk om te wachten tot 6 maanden.



Waarom wil je zo graag potjesvoeding geven? Vindt je kindje de flessen niet meer lekker?

Groetjes,

Linda
moeder van Rebecca
11 november 2005
 
Hoi Pascalle,
Waarom kan je niet wachten met potjes geven? 15 weken is nog echt veel te vroeg hoor ik zou het echt niet doen. Zeker niet in verband met allergie en ze hebben het echt nog niet nodig hoor! Dit is mijn advies maar het blijft jouw keuze. Je vergeeft jezelf nooit als je kindje een allergie krijgt en ik las dat ze die misschien al heeft.
Echt waar het is het wachten waard. Wij zijn met 5 maanden en 3 weken begonnen en dat ging goed. Ze kunnen dan ook lekker zelf rechtop blijven zitten, Jamey in ieder geval wel.
Echt, 4 maanden is het minimum, maar ik ben zooooo blij dat ik gewacht heb tot 25 weken.
Succes ermee,
Groeten, taatje mama van Jamey (26-9-2005)
 
Hoi meiden,

Ontzettend bedankt voor jullie reactie!!!!!
Ik ben heeeeeel blij dat beide berichten het zelfde geven, dit betekend voor mij dus WACHTEN....
Ik had ook absoluut nog wel een paar weekjes gewacht met bijvoeden hoor, ik weet dat 4 mnd min. is, maar ik hoor van iedereen om me heen hoe geweldig het is om je kindje d'r eerste potje te zien eten.

Deze reacties zijn voor mij de bevestiging dat het CB gelijk had.

groeten

Pascalle
mv Indra 29-12-05
 
Hoi,

Nog een tip, geniet extra van het eerste potje voeding straks, door zelf voor haar te koken, met lekkere verse groenten....
en geen potje uit de supermarkt. Dat heb ik gedaan bij mijn eerste omdat ik dat overal om mij heen hoorde, gelukkig ben ik toen snel overgestapt op zelf koken, en mijn tweede krijgt geen potje meer, alleen als het goed uitkomt ivm de deur uitgaan.

Groetjes
jo
 
Hoi Pascalle,

Het leek mij ook zo leuk om de eerste groente en fruit hapjes te geven, maar ook bij mij adviseerde het cb. te wachten tot 6 maanden. Wat wel  kon was pap van Nutrix maken en dat met een lepeltje geven. Dat kon wel vanaf 4 maanden. Even leuk, lekker samen happen, en niet slecht voor de darmen. Je maakt het dan gewoon met de flesvoeding die je kindje al krijgt. In het begin een paar hapjes. Na een week at mijn dochter het hele bordje al leeg.
Vraag het voor de zekerheid even na bij het cb. Voor ons was het een prima alternatief.

Groetjes



 
Hoi pascale,

Het is moeilijk maar het wachten loont zich. Zeker bij een kindje met allergie is het belangrijk om te wachten met bijvoeding tot hij/zij 6 maanden is. De kans dat ze nog meer allergieën ontwikkelen is dan kleiner.

Het nadeel van potjes is zeker als het om een kindje gaat met een voedselallergie is dat potjes vaak niet maar een soort groente of fruit bevat en vaak ook nog toevoegingen bevatten. Je weet dan niet als je kindje een allergisvhe reactie geeft op een potje waarvoor het nu precies was. Maak je de voeding zelf dan kook je gewoon 1 soort groente   of je maakt 1 soort fruit zonder toevoegingen krijg je dan een reaktie dan weet je waardoor de reaktie veroorzaakt is. Mocht je kindje inderdaad een voedselallergie hebben is het verstandig om de bijvoeding te starten onder begeleiding van een diëtist. Zij kan je vertellen hoe je dit het best kunt doen.

Groetejs Renée  
 
Terug
Bovenaan