potjes

hallo!

Vraagje, je hebt van olvarit  potjes met maaltijden (met vlees) voor 6 maanden, maar je hebt grote en kleine potjes. Wat geef je dan? Mijn dochtertje is 6 maanden en een week. Ik ben bang dat ze de kleine potjes te weinig vindt, maar ze is ook best zwaar, al 7,5 kg en direct geef ik haar teveel eten als ik haar de grote potjes geef.

Ik belde trouwens het CB en zij zeiden dat je pas vanaf 7 maanden lees mag geven, nou heb ik echt altijd gehoord dat dat vanaf 76 maanden mag toch?

Bedankt alvast voor de info!

Groetjes
Petra
 
Onze dochter is vandaag 6 maanden en krijgt sinds een week warm eten 's avonds. Ik koop altijd kleine potjes en schep om te beginnen de helft in een bordje dat ik opwarm. Als ze nog meer wil warm ik natuurlijk nog meer op maar de rest kan ik dan gewoon voor de volgende dag gebruiken. Ze geeft zelf heel goed aan hoeveel ze wil want als ze geen trek meer heeft gaat ze bellen blazen met de wortelprut.
Volgens mij mag ze ook gewoon vlees hebben (is het trouwens niet voornamelijk kip in de 6 mnd potjes), anders verkopen ze het toch niet?
En het CB is ook niet heilig hoor. Je moet ook op je eigen gevoel kunnen vertrouwen.
 
Hoi, grappig hoe de cb's verschillen per regio.
Nou, je hebt idd.kleinere en grotere potjes. De potjes zijn na opening 48 uur houdbaar. Wat wij hier in het begin deden;beetje uit het potje scheppen en opwarmen in een apart bakje. Smaakte het...meer opwarmen. Bij geen trek meer, potje goed afsluiten en in de koelkast bewaren. Anders heb je het hele potje verwarmd en het is toch zonde als je het weg moet gooien!
 
quote: Petra01 schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('07-03-2005 11:03:19'));

hallo!

Vraagje, je hebt van olvarit  potjes met maaltijden (met vlees) voor 6 maanden, maar je hebt grote en kleine potjes. Wat geef je dan? Mijn dochtertje is 6 maanden en een week. Ik ben bang dat ze de kleine potjes te weinig vindt, maar ze is ook best zwaar, al 7,5 kg en direct geef ik haar teveel eten als ik haar de grote potjes geef.

Ik belde trouwens het CB en zij zeiden dat je pas vanaf 7 maanden lees mag geven, nou heb ik echt altijd gehoord dat dat vanaf 76 maanden mag toch?

Bedankt alvast voor de info!

Groetjes
Petra

hoi

ik denk niet dat ze giga gaat groeien hoor van die potjes.
ik bedoel als ze een heel potje leeg eet dan valt er een fles weg.
en over die 7.5 kilo zou ik me helemaal geen zorgen maken.
mijn dochter is 4 maand en die weegt ook 7.5 kilo en is 63 cm lang en helemaal niet te dik volgens het cb dus het valt allemaal wel mee.
en jij weet zelf wel wanneer je kindje aan vlees toe is dat is per cb verschillend als jij merkt dat jouw baby daar tegen kan moet je het gewoon doen als je baby het lekker vindt.
en ik denk niet dat je gauw te veel geeft een baby eet niet meer dan die op kan.

succes groetjes fanca
 
Terug
Bovenaan