Potjes!

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Mijn dochter is nu zes maanden en eet goed!
Ik werk samen met mijn vriend erg onregelmatig in de beveiliging, dus echt koken is er voor ons niet bij, want ik eet niet graag alleen, dus is het meestal maccaroni, nasi of iets anders wat makkelijk is.

Is het echt zo erg om je kind te laten wennen aan voeding uit potjes van Olvarit?
Want volgens mijn moeder ben ik ermeen opgegroeid en mijn vriend ook.
Is het slecht?
Ik heb weleens bloemkool met aardappel klaar gemaakt voor haar en broccoli, maar dat wilt ze niet!
Dus ben ik weer over gegaan op de potjes!

Bedankt voor jullie antwoord(en).

Groetjes Cynthia

De kwaliteit van de inhoud van potjes is prima hoor!

Wat ik een nadeel vind is dat ze erg 'vlak' smaken en je kind niet aan de huisstijl van koken went. En verder gruwden mijn kinderen van alles wat gepureerd was, die vonden gewoon stukken groente en fruit gewoon veel lekkerder.

Maar verder: niks mis met potjes hoor.

hoi hoi,

Er is inderdaad niks mis met potjes, maar het is inderdaad zoals dirksmama ook al zegt ze smaken erg vlak.
Onze dochter eet ze absoluut niet, die walgt ervan. Zij wil alleen maar stukjes op haar bord en dan zelf eten. Dit heeft ze al vanaf het begin, ze heeft de potjes nooit gegeten.

Misschien kun je zelf op een vrije dag wat voor haar koken en dat invriezen. Zo heb je altijd een voorraadje ' vers' eten voor je kindje. Maar een potje is natuurlijk net zo gemakkelijk.

Succes
Groetjes Anninas

Mijn dochtertje is 7 maanden oud en vindt de POTJES heerlijk! Ik heb ook een paar keer aardappeltjes en bloemkool gemaakt, worteltjes en aardappel maar zemoet er niets van hebben terwijl het een stuk lekkerder smaakt dan de smaak van de potjes.

Ik moet eerlijk zeggen dat de vegetarische varianten LEKKER smaken.

Ik maak me er niet druk over, mee eten met de pot komt vanzelf wel. Ons dochtertje eet ook al om half 5 en die tijd is nog niet te rekken. Zelf eten we om 5 uur dus zitten we wel met z'n allen aan tafel en eten we gezamenlijk een toetje.

Gr Esther

Hallo dames,

Allereerst bedankt voor jullie reactie.
Maar nu heb ik nog een vraag aan jullie, mischiend at jullie mij daar ook mee kunnen helpen.

Ik heb nu potjes van 200 gram, mag zij alles hebben of moet ik het voor de helft doen?
Want ik heb geen idee! Geldt dat ook voor het fruithapje!?

Gister heb ik haar eten gegeven om 18.00 uur en om 19.00 uur had ze weer honger!
Ze had de helft op van het potje.

Bedankt voor de reactie.

Greetz Cynthia

Hoi Cynthia,

Mijn dochtertje is 1 maand ouder en zit op een grote pot groente en fruit. Na de fruit krijgt ze zelfs een toetje wat van dezelfde hoeveelheid is. (volle yoghurt, soms met liga).

1 maand geleden zat ze ook op een grote pot fruit, d'r groente iets minder + toetje. Dat at ze heerlijk weg.

Ik merkte echt per week verschil in de hoeveelheid eten. Nu is daar ook een boterham bij en een soepstengel, 150 cc roosvicee en flesjes melk.

Dit om aan te geven dat als ze meer lust, geef het haar gerust! Als ze genoeg heeft dan geeft ze dit echt wel aan.

Gr Esther

Hoi Cynthia,

op de potjes staat vaak voor welke leeftijd het bestemd is. Je kindje mag dan het hele potje hebben.
Ik vind de potjes zelf prima smaken. Er zit geen zout in, waardoor het inderdaad wat vlak kan smaken, maar dat gaat ook op voor zelf bereid zoutloos eten. Wij volwassenen zijn nu eenmaal verwend met de vele keukenkruiden.
Wanneer onze zoon ziek is, of wij erg laat  uit ons werk thuis  komen  (hij is nu anderhalf), krijgt hij nog steeds een potje en die eet hij met smaak op. Overigens geldt dat ook voor met de pot mee eten. Hij is vooral gek op kip.
Gun je kindje de tijd om aan je eigen eten te wennen: het schijnt, dat een kind een nieuwe smaak een keer of vijf geprobeerd moet hebben, voordat het aan de smaak gewend raakt.

Eet smakelijk! Marijon

Terug
Bovenaan