Potjestraining; wat als je onderweg bent??

Dag dames,
Froukje is gestart met potjestraining, en het lijkt goed te gaan. Maar wat nou als je in de stad bent ofzo? In de auto kan je nog eens een potje meenemen maar hoe gaat dat in de stad? Moet ze dan op de vieze wc van de Hema? Of doen ze het dan in de pamper?
Hoe doen jullie dat?
Grtz, Esther.

hoihoi

Ik ben sinds kort ook met Lorenzo begonnen gaat nog
niet zo geweldig,maar heb me voorgenomen om onderweg
wel een toilet op te zoeken ik ben van mening dat conseqent
blijven werkt.
Ik neem wel doekjes om de toiletbril schoon te maken voor ik
er gebruik van maak.  
Mss is dat een optie.
Veel succes.

Groetjes,
Bianca mv Lorenzo.

Goeie vraag ... ik ga in de vakantie beginnen, maar heb daar nog niet zo over nagedacht. Hoewel, Franse toiletten wordt je ook niet vrolijk van, dus in de knieholtes oppakken en tegen een boom aan is ook geen slecht idee... (of snel staand leren plassen)
Liefs Nelleke

Hoi,

Voor je van huis af gaat laten plassen. Tussendoor een (schone)  wc opzoeken en laten plassen. In veel winkels mag je tegenwoordig niet meer plassen met je kind. (is mijn ervaring)  Dus in het begin is een luierbroekje nog handig als je weg gaat. Na een tijdje kun je inschatten hoe lang ze de plas kan ophouden, en kun je het proberen zonder luier. Maar in het begin zou ik zeker een reservesetje mee nemen. En een pakje schoonmaakdoekjes is ook handig. Zo kun je daarmee de bril voor gebruik schoonmaken.
Succes met de potjestraining!

Groetjes, Cathy

Nou is mijn 1e een jongetje dus staand plassen was snel geleerd, dan heb je niet zo veel last van een vieze bril. Als mijn   meis zindelijk is neem ik iig een potje mee voor als we onderweg zijn (lees snelweg) en we gaan binnenkort op vakantie daarom he ik van die wegwerp toiletbril hoesjes gekocht.

Niks luierbroekjes, gewoon meenemen. Desnoods po in de buggy.

Moet eerlijk zijn, heb er niet eens over nagedacht. Bij geen enkel kind (nummer drie is sinds april zindelijk. Zelf ga ikniet uren de winkels in, maar als een kind dan moet dan is er altijd wel een plek te vinden. Er is altijd wel een V&D of Hema in de buurt, of een andere zaak waar je wel met je kind mag plassen (haha ha ze zullen wel gek zijn om een kind niet te laten gaan, want uiteindelijk die ze die plas toch wel i nde winkel.)

Mijn ervaring   als je kind overdag thuis goed zindelijk is (en dus alle plassen en poepies op het potje doet) dan is het er ook klaar voor om gewoon lekker mee te gaan zonder luier. Voor de echte ongelukken schone broek en onderbroek mee, want het kan natuurlijk altijd mis gaan, maar nogmaals mijn ervaring, het valt heeeeeel erg mee.

Miep

Bedankt voor jullie reacties. Nou was mijn moeder net ook op zoek geweest naar iets, die had gehoord dat er speciale doekjes zijn om over de wc te leggen. Stond iets over op inet, van het merk Toly. En ik denk dat ik dat wel erg goed vind! Want eerlijk gezegd is de HEMA in Zutphen niet echt schoon meer de laatste jaren, en dan vind ik het vies als ze daar op zou moeten zitten... Helemaal als ze klein zijn dan pakken ze zich vast met de handjes aan de wcbril... Gatverdarrie!!!! Het is niet zodat ik wekelijks ga shoppen naar de stad (Froukje heeft er een hekel aan, die wil liever "buiten spelen!"), maar ja voor die ene keer... En ook voor onderweg, bijv. van B naar NL is het al een rit van 2,5uur... Dan nemen we idd het potje mee.
Nu zag ik net in het foldertje van de kruidvat (B) dat zij ook wcbril-doekjes hebben van hetzelfde merk Toly, alleen zonder mooie plaatjes erop maar wel een stuk goedkoper. Morgen meteen maar eens kijken!!
De potjestraining lukt redelijk, de ene dag wat meer ongelukjes dan de ander. Maar regelmatig ook plas of poep op de wc (hier pipi en kaka......).
Die Toly dingen zijn misschien wel handig voor anderen van jullie, als je erop googled dan zou je ze zo moeten vinden.
Grtz, Esther.

Terug
Bovenaan