powerplaten

Misschien een stomme vraag. Maar ben na een miskraam, alweer een maand of 4 bezig om zwanger te worden. Bij ons op de sportschool sta ik gezellig op de powerplate. Wie weet of dit kwaad kan...gevoelsmatig is het niet goed, maar dat kan natuurljk ook door de miskraam komen? Is het veiliger om de laatste twee weken van de maand niet op dat ding te gaan staan! Wie oh wie? Want het is wel super lekker!

Powerplaten is zowiezo niet zo heel goed voor je lichaam.... Met name voor je organen (voor je spieren is het wel weer heel goed).
Het lijkt me ook zeker niet goed om op de powerplate te gaan staan als je zwanger (denkt te zijn) bent.
Dus misschien is inderdaad het veiligste om de laatste twee weken niet op de powerplate te gaan staan.

Groetjes Debbie

Bedankt voor jullie reacties. Ik had namelijk gelezen op internet dat je door op de powerplate te staan hormonen afscheidt, o.a. testosteron...en aangezien het niet een twee drie lukt om zwanger te raken...had ik het vermoeden dat het misschien aan de powerplate lag! Ga nu gewoon de laatste twee weken niet op dat ding staan. Mijn huisarts is geen optie, die gaat bijna met pensioen die weet dat soort dingen niet, helaas!

Beste Renate,

Op de website www.power-plate.com kun je meer informatie vinden over het trainen op de powerplate. (Kies "Medisch"op de site)
Hier staat tevens een contactpersoon waar je voor alle vragen over medische en trainings- technische aangelegenheden terecht kunt:
Medichoice
Dr. H.J. Dalhuizen
Tel: 079-3202444
Elke dinsdag en donderdag van 10.00 uur tot 11.00 uur kan iedereen met zijn/haar vragen bij dr. Dalhuizen terecht.

In de sportschool waar ik train wordt het overigens afgeraden, maar op de website kun je zien dat het in overleg met je arts wel of niet kan.

Succes!

Marieke

Hoi,

Nog even een berichtje.
Op lang niet alle sportscholen staat een powerplate hoor. De school waar ik heen ga is er echt heel fel tegen. En ook waar een vriendin van mij heen gaat maakt geen gebruik van de plate.

Het vaak trillen op de plate is/kan schadelijk zijn voor je organen en ik zou dus ook zeker niet op de plate gaan staan als je zwanger bent.

Bedankt voor al jullie reacties. Ik ga ook niet meer op de powerplate. Het voelt gewoon niet goed en ik ga GEEN riscio nemen. ben wel een stuk wijzer geworden. Tips voor een ieder die hopelijk snel zwanger zijn: meld het gelijk op de sportschool, er zijn een aantal dingen waar je echt op moet letten! Buikspieren, je dijbenen, hartslag etc. Succes.

Terug
Bovenaan