ppfff wat ik nu weer lees!!

Lees net hier op de site dat een vrouw van 63 in verwachting is van der eerste kindje......!!
^3 jaar...dat kan toch bijna niet......
als dat kind 18 is is die moeder 81 en mag ze toch blij wezen dat ze nog leeeft...zoiets kan toch niet????

Vind het nog al bizar!

Hebben jullie het ook gelezen???

In maart is ze uitgerekend.

Ja ik had het ook gelezen!!
Ik vond het echt dramatisch oud om nog even moeder te worden...
Ze denkt niet echt aan de consuquenties qua leeftijd en nog wel een hoop andere dingen.
Maar ja, wat zeg je ervan.... Het blijft haar keuze (uhum...)

Zielig hé! Is ook nog gevaarlijk voor moeder en kind! Dit is naar mijn mening ontzettend egoïstisch van de moeder; hoe moeilijk het ook is, soms moet je accepteren dat je geen kinderen meer zult krijgen!

Ja heb het ook gelezen, echt bizar!!! We zullen maar denken dat ze niet meer verstand heeft.. Wie doet nu zoiets of die leeftijd?! Dan wordt er weleens raar gepraat over jonge meisjes die zwanger zijn maar dat lijkt me toch veel normaler en gezonder dan dat je 63 bent!

Ja heb het ook gelezen vind het onverantwoord, en dat te bedenken dat ik 40 ben en al reactie krijg van nu"nu nog weer een babytje" welke reactie moet zij dan wel niet krijgen .

Te zot voor woorden. De natuur geeft aan dat het na de 50 echt over is.... als je daar dan aan gaat knooien dan ben je volgens mij niet niet helemaal volwassen! Het is niet voor niets na de 50 over! Waarom mensen dan denken dat het dan nog wel kan snap ik niet. Je lichaam is al oud en je moet ook nog een kleintje opvoeden... dat kan echt niet meer als je al zo oud bent. Ik vind het gewoon zielig voor het kindje! Die weet zeker dat het jong wees wordt! En als moeder wil je je kind toch groot zien worden??? Lijkt mij! Deze oma denkt alleen aan zichzelf niet aan de toekomst van haar kind en aan hoe het kind zich straks zal voelen als moeders van leeftijdsgenootjes wel lekker meeschommelen in de speeltuin en zij achter de rollator loopt en niet eens meer mee kan naar de speeltuin!

Dat dit gewoon wordt toegestaan, snap ik niet. Laten we de natuurlijk leeftijd aanhouden. Als je niet meer menstrueert mag je ook geen vruchtbaarheidsbehandelingen ondergaan en zeker niet na je 45e als je al in de overgang bent! Menstrueer je rond deze leeftijd nog wel dan geeft je lichaam nog aan dat het nog kan!
waarchijnlijk is dit gewoon een geldkwestie geweest. De vruchtbaarheidsklinieken die dollars belangrijker vinden dan het welzijn van mensen en kinderen, moeten direct gesloten worden mijns inziens!

Laten we niet denken: iedereen moet het zelf weten... vrijheid - blijheid.... er is ook nog zoiets als normaal verstand en verantwoordelijkheid nemen!

Laten we bij onszelf en bij de natuur blijven. De menopauze is er niet voor niets!

Ik heb het niet over mensen met vruchtbaarheidsproblemen, die vervroegd in de overgang zijn gekomen. bijvoorbeeld met 35 jaar al. Dan is het logisch dat ik deze mensen uiteraard de kans gun op een kindje. Maar ik vind dat de grens voor behandelingen ergens tussen de 45 en 48 moet liggen. Daarna moet je het niet meer willen!

Ik vind het ook zeer onverantwoord om op deze leeftijd nog voor een kind te kiezen. Daarnaast heeft de natuur bepaald dat de vruchtbare periode voorbij was. Dan toch naar een kliniek gaan en je laten bevruchten???
Hoe moet het straks met de kleine, ik weet het kan je gebeuren op alle leeftijden, maar je hebt toch een groot risico op zo'n leeftijd.
Daarnaast is het nog maar de vraag of het kind gezond ter wereld komt, nu weet je dat nooit maar deze vrouw heeft toch echt een groot risico en zal zij dan genoeg kracht en energie hebben voor dit kind?

Ik hoop dat ze nog lang zal leven in goede gezondheid en het kind een goed leven kan geven.

Terug
Bovenaan