PPfff zit er effe doorheen.....

A

Anoniem

Guest
Zoals je leest ik zit er effe doorheen. Ben de korte nachten beu en ook het thuiszitten. Gelukkig ga ik woensdag weer wat werken, want anders trek ik het niet. Is toch niet egoistisch ofwel?? Ik heb gewoon nog geen zin om tophuisvrouw te zijn. Heel de dag wassen strijken e.d. dat   is gewoon niets voor mij.  Ik geef mezelf zo de schuld dat ik dit voel.....Maar goed ik mag toch ook nog wel iets voor mezelf hebben??!!

Wat ik dan weer wel dubbel voel is dat ik dus wel moeite zal hebben om Rik weg te   MOETEN brengen. Gelukkig is het bij opa en oma, maar toch ze gaan het anders doen als ik doe. Ja ze zullen proberen te doen hoe ik het doe, maar goed dat zal nooit hetzelfde zijn.

In ieder geval ben al heel de dag aan het huilen. Rik zit ook nog eens in een sprongetje dus die eet, slaapt slecht en huilt ook veel vandaag, dus we zijn met zijn tweeen niet lekker.

Mijn vent heeft morgen vrijgezellfeest dus ben ik weer alleen met de kleine...En ik hou zoveel van Rik ( de kleine dus) maar af en toe is het even teveel. Moet ook nog steeds wennen aan die ritme veranderingen...Ik ben zelf voor mezelf al heel strikt kwa tijden en dergelijke, maar dan gaat met een kleintje nou gewoonweg niet altijd.

Naja het komt allemaal wel weer goed, maar baal vandaag gewoon ontzettend. En als troost is mijn ventje nu even naar   de MAC gereden om en menuutje te halen voor me...

Ach er zullen toch wel meer meiden zijn die dit gevoel hebben????

X Saskia
'HELE TROTSE MV RIK 04-07-07

Hoi!!

Oh ja hoor..voel je vooral geen slechte mama!!
Ik herken het wel een beetje..vind het ook geweldig om voor Luuk te zorgen,maar vind het ook wel soms een sleurtje.
Ik krijg het wel benauwd als ik weer zou moeten gaan werken,ik heb op het moment geen werk,maar ga wel weer werken.
Ik denk dat iedereen wel eens van de bekende roze wolk afdonderd...

Maak je maar niet gek,en zorg voor veel ontspanning..een avondje naar de film ofzo...??

Liefs,en succes ermee!!
Swinnie

hai hai,

ik herken het ook goed. Sem is wel mijn 2e kindje en ik heb nog een peutertje, Evi,  van 3 om me heen lopen die in de peuterpubertijd zit. En het gemunt heeft op mama...........dus ik zit er soms ook goed doorheen. En Sem is bijna 7 weken dus komt geregeld om zijn flesjes en ook snachts. Dus korte slaapjes en dat breekt me soms ook wel op. En een regelmaat krijg ik er nu nog zeker niet in, zal wel gaan lukken zo rond de 4 maanden.

Dus meiden, sterkte en we zijn zekers geen slechte mama's.

Groetjes Yolanda

Hallooo.
Ik denk dat dat wel een vrij normale reactie is hoor, zeker voor de werkende moeders onder ons.. Je hebt natuurlijk altijd een heel ander leventje gehad, je kon gaan en staan waar je wilde, en nu zit je toch grotendeels "aan huis gekluisterd"..
Ik heb het nu (gelukkig) niet, maar toen mijn oudste net geboren was had ik precies hetzelfde, en ook ik voelde me toen een super ontaarde moeder, maar ik denk dat je kleintje meer aan je heeft als je lekker in je vel zit, ook al wil dat zeggen dat je dan 3 dagen weg bent om te werken.. De dagen dat je dan thuis bent ben je er ook helemaal voor hem en geniet je ook optimaal van hem!!
Voel je zeker niet schuldig en geniet lekker van het feit dat je weer wat anders om handen hebt met werken..
Hihi, en zo'n Macje doet ook wonderen hoor!!!
Gr. Anne-Marie

Hoi Saskia,

Herkbaar hoor. Lynn is ook onze eerste en ik moet nog steeds wel erg wennen aan dit ''nieuwe'' leven! Zo'n omschakeling. Het is vaak dubbel. Ik kan ontzettend genieten van onze kleine hummel en ben ook hartstikke trots, maar af en toe zit ik er ook doorheen. Ik ga over twee weken weer werken en kijk hier ook naar uit. Even wat anders even weer de oude ik. Lynn gaat ook naar de oma's en opa's dus dat zit wel goed, maar ik herken het ook hoor ik denk nu al steeds van over twee weken moet ik haar echt twee keer per week wegbrengen (derde dag is mannetje thuis). Volgens mij zijn er veel meer vrouwen hoor die zich zo voelen. Ik ken er tenminste een aantal.
Nou meid sterkte en waarschijnlijk zie je het over een paar daagjes weer helemala zitten hoor!

Ik weet echt zooooooo goed hoe je jezelf voelt!! Ik ben ook absoluut geen huisvrouwtje en modelmoeder... Ik geniet ontzettend van mijn kleine meid, maar alles loopt nu onderhand lekker en ik ben het thuiszitten echt super beu!!

Ik voelde me schuldig toen onze meid 6 weken was en wij een hele dag weg moesten, ik haar een hele dag naar mijn moeder moest brengen. Mijn moeder gaat ook oppassen als ik weer ga werken, dus dit was de ultieme proef want ze moest ook blijven slapen nu.
Ik voelde me schuldig over het feit dat ik het eigenlijk wel lekker vond een dagje ertussen uit te kunnen en ze was nog maar 6 weken!!

Die logeerpartij is heel erg goed verlopen en daarna werd het alleen nog maar erger  ik begon echt tegen de muren omhoog te lopen, ik zit al een half jaar thuis ivm bekkeninstabiliteit in mijn zwangerschap, daardoor heel veel vakantie terug gekregen en die moet ik nu allemaal opmaken, dus eigenlijk had ik nog tot 29 oktober vrij.. Ik heb gebeld om te vragen of mijn baas diensten had die hij niet opgevuld kreeg zodat ik af en toe al een dienstje kan komen werken, erg eigenlijk, maar ik heb het gevoel dat ik nog meer van mijn dochter kan genieten als ik uit dit sleurtje wordt getrokken.. Als er iets zou zijn dan zou het nog anders zijn, dan denk ik dat je zelf voor je kindje wilt zorgen continu, maar alles loopt op rolletjes en de kleine vind het echt superleuk om naar haar opa en oma te kunnen!!

Groetjes Karmen
mama van Liz

Ja hoor, ook hier komt jouw verhaal me bekend voor. Ik ben qua karakter wel een kluizenaar/huismus, dus het thuiszitten gaat me wel goed af. Maar het gevoel dat je alleen maar voor die kleine aan het zorgen bent en nooit aan jezelf toekomt ken ik zeker wel.

Daarom heb ik vorige week besloten dat ik weer wat voor mezelf ga doen. Ik heb een dansschool hier in de buurt geweest en 5 oktober ga ik een proefles Streetdance nemen. Ik heb jarenlang Streetdance gedaan en heb er weer erg zin in. Mijn conditie is ook super slecht, dus fysiek zal het me ook goed doen om weer lekker te bewegen. Een keer in de week even een uurtje helemaal voor mij alleen!

Groetjes, Marisa

Hoi,

Heel herkenbaar wat jullie allemaal schrijven. Ik denk ook dat het komt door je 'leven' hiervoor. Voor mij wel. Uitdagende baan, goed sociaal leven, veel uit eten en naar de kroeg met vrienden (gaat ook heel makkelijk in de grote stad). En nu... Ik merk dat ik er weer op uit wil. Ik ben volgende week nog vrij en dan aan het werk. Ik neem wel ouderschapsverlof op, dus werk 2 dagen per week we hebben oppas aan huis. Dus ik vind het niet zo moeilijk om weer aan het werk te gaan, heb er echt zin in. Ik denk ook dat ik (en andere moeders misschien ook) gewoon heel erg moeten wennen aan dit nieuwe leven en het is volgens mij helemaal niet erg om er af en toe tussen uit te gaan met je vriend/vrienden en een oppas te regelen. Ik merk dat ik dan weer even tot mezelf kom en me weer 'Irma' voel. En als ik weg ben en aan mijn hummel denk ben ik helemaal verliefd!
Tip: Mijn man heeft allemaal theaterkaartjes besteld voor het komende jaar, zodat we er af en toe 'verplicht' uit zijn.

Groetjes Irma

Terug
Bovenaan