Prachtige video over borstvoeding bij pasgeborene

A

Anoniem

Guest
Hier staat een hele mooie video over een pasgeboren kindje dat zichzelf aanlegt aan de borst. Het is in India opgenomen. Het kindje wordt wel wat hoog op de borst gelegd, maar het idee is duidelijk...

http://www.breastcrawl.org/video.htm

Groetjes,

E.

WAUW!!!
Wat is instinct toch een mooi iets: dat dat nog zover ontwikkeld is bij een zoogdier dat zover van de natuur afstaat!!!

Ik kan niet wachten tot ik de "breast crawl"  met mn kleintje mag uitproberen!!!

Liefs Nika  

Mooi om te zien zeg! wel drukke bedoeling daar!

Ik vind het zo jammer dat ik de eerste 24 uur de borst niet mag geven :( als ik dan dit zie baal ik daar echt effe van!

Ben ik een onwijze muts als ik zeg dat ik het er een beetje vies en pijnlijk (vooral pijnlijk) uit vind zien?
Als er op dit moment zo'n baby in mijn borsten gaat zitten klauwen, dan ga ik door de grond van de pijn, dat weet ik zeker. Okee, na een bevalling kun je alles hebben, waarschijnlijk, maar toch....

Ik wil zeker BV geven maar ik vond dit een beetje viezig, kan het niet helemaal uitleggen....

Hoi ponyville,

waarom mag je niet de eerste 24 uur? Wat voor medicijnen moet je slikken? Vaak komt er die eerste 24 uur toch bijna niks in je melk terecht omdat je dan voornamelijk colostrum voedt. Wie heeft je die info gegeven?

Gr. Ellen

hey gossee,

Van mij mag je alles zeggen hoor, al denken we er misschien anders over. Maar wat ik me wel meteen afvroeg: hoe kijk jij dan tegen je bevalling aan? Want daar komt meestal wel wat meer pijn en viezigheid (niet het juiste woord, maar je snapt wat ik bedoel) bij kijken.

Kinderen krijgen is een grensverleggend iets...

Gr. Ellen

quote: Gossee reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('02-08-2007 11:22:26'));

Ben ik een onwijze muts als ik zeg dat ik het er een beetje vies en pijnlijk (vooral pijnlijk) uit vind zien?
Als er op dit moment zo'n baby in mijn borsten gaat zitten klauwen, dan ga ik door de grond van de pijn, dat weet ik zeker. Okee, na een bevalling kun je alles hebben, waarschijnlijk, maar toch....

Ik wil zeker BV geven maar ik vond dit een beetje viezig, kan het niet helemaal uitleggen....

Ik denk dat vele zwangere vrouwen zicht het natuurlijk instinct nog niet kunnen voorstellen bij zichzelf, maar ik heb ervaren dat je echt geen gene meer kent als je eenmaal je eigen kindje op je buik hebt!
Dus dat komt bij jou misschien ook nog wel.

Daarnaast denk ik niet dat het pijn doet op het moment dat die baby de tepel vindt, ik heb bv nooit als pijnlijk ervaren, maar meer iets als een prachtige periode!

Succes

gr mama van MD

Terug
Bovenaan