practische vraag voor 3 kindjes

Hallo allemaal.

Ik heb een practische vraag. Wie heeft/krijgt er drie kindjes en passen die naast elkaar op de achterbank van de auto? In wat voor auto is dat dan, want ik heb gehoord dat er niet zoveel zijn waar je 3 zitjes naast elkaar kunt zetten.

Groetjes

hoi,

wij krijgen het zelfde probleem. wij krijgen nu ook de derde.
een peugeot 207 station, een peugeot 307 station past wel, break niet. een fiat doblo past ook. en die lelijke fiat met die verdikking onder het voorraam past ook.
opel meriva, opel zafira. maar deze vonden wij te duur.
onze goedkoopste keus was een nieuwe fiat doblo of een tweedehands peugeot 207 (ook vanwege wegenbelasting, is niet al te veel)  station. ik heb nu een hyundai atos, en dat gaat niet passen.

groetjes mirjam

Hallo,
Wij verwachten begin december ons derde kindje. Begin dit jaar hebben we een Dacia Logan MCV gekocht.
Hier passen drie zitjes naast elkaar. Bovendien als je de 7 persoons pakt, heb je nog een extra zitrij. Dit hebben wij dus gedaan. We vonden dit een beter alternatief dan die dure tweedehands.... we zijn er heel tevreden mee!
Citroën Picasso past ook. Maar deze vond ik tweedehands nog ontzettend duur.

Wij rijden (het nieuwe model) Renault Kangoo. En zijn hier zeer tevreden over.
Zit echt een zee van ruimte in (wij hebben de kinderwagen volledig uitgeklapt met bak erop gewoon zo achterin de auto staan ). Kinderen passen met gemak met stoeltjes en al op de achterbank en zelfs 3 volwassenen kunnen er goed zitten.
Zit verder nog heel veel bergruimte in, dus wij kunnen de zooi wel kwijt met 3 kinderen.

Hebben ook gekeken naar de Dacia Logan, maar zijn uiteindelijk gezwicht voor de bergruimte in de Kangoo.

Wij vinden het een betaalbare, veilige en erg praktische 'auto' (onze oudste 2 noemen het de bus, zegt dat genoeg?!? )

Peugeot en Citroen hebben ook een vergelijkbare auto (de Partner en de Berlingo) die net helemaal vernieuwd zijn. Die van Peugeot is ook erg mooi geworden. Zagen we toevallig laatst rijden. Zou alleen niet weten wat die qua prijs en veiligheid doen.
Vrienden van ons rijden in het oude model Peugeot Partner en kunnen daar ook 3 zitjes op de achterbank kwijt!

groetjes,
Marije

@Mirjam, de Kangoo, Partner, Berlingo en ook nog een model van opel zijn vergelijkbaar met de Doblo van Fiat, maar wij vonden het toch iets minder bus om te zien.
Misschien voor jullie nog iets om naar te kijken als je wel zoiets wilt, maar niet die Fiat? En die rare neus is de Multipla toch? Die vind ik idd zooooooooo lelijk

Wij verwachten in januari onze derde en zijn hier ook naar aan het kijken. We hebben nu een peugeot 306 en daar passen wel een tobi en 2 zitverhogers in maar ik betwijfel of ik er een maxicosi tussen krijg. Maar als het goed is kan de jongste (straks de middelste) in januari (dan 3) ook in een zitverhoger dus misschien dat het dan wel past..... Anders zou ik gaan voor de lelijke multipla.

Vind hem ook afschuwelijk om te zien, maar die ruimte lijkt me echt heerlijk!

Terug
Bovenaan