praktische "problemen"

Hallo meiden,

Inmiddels ben ik as vrijdag 20 weken zwanger van ons 2e hummeltje.
We hebben al een zonntje die tegen de tijd dat de kleine geboren wordt, zo'n 19 maanden oud is.
We izjn natuurlijk heel blij dat het ons gegund is om zo snel weer zwanger te zijn, maar merk nu wel door het kleine leeftijdsverschil, dat ik tegen wat  "problemen" aanloop waar ik niet zo goed over na had gedacht

Hoe jullie dat met bv
* het kamertje, kopen jullie weer een nieuwe babykamer of gewoon een los ledikantje?
* wandelwagen, we hebben bij de eerste een bugaboo gekregen, echt een perfect ding en ik wil hem dus ook niet weg doen, maar ons mannetje is straks te klein om al hele stukken te lopen.
* kraamvisite/kraamfeest. ik zit nl niet te wachten op 4-5 maanden visite aangezien ze vaak 's avonds vaak komen tussen 19.00-19.30 uur en dat precies de tijd is dat onze zoon naar bed gaat, en ik wil hem zeker de eerste tijd zoveel mogelijk overal bij betrekken omdat het voor hem  al vreemd genoeg is allemaal.
Maar een kraamfeest lijkt me zo onpersoonlijk.

Hoor graag jullie meningen/ervaringen hierover.

groetjes
Cora

Hoi hoi

Vera is straks 24 maanden als de 2e komt (ietsjes ouder dus)
WBT de wagen. Ik koop via marktplaats een goedkope duowagen voor als ik boodschappen en zo ga doen.
Verder wil ik ook graag een draagzak, lijkt me wel handig voor kleine stukjes. Vera in de buggy en de kleine in de zak. Ik weet dat er voor de bugaboo ook meerijdplankjes zijn met een stoeltje, misschien is dat een optie?

Wat betreft de kamer, Vera gaat naar een andere kamer en krijgt ook een peuterbed. ALs ze kleiner was geweest, was z enog wel verhuisd, maar dan eerst met een ledikant. Bij de Ikea zijn ze niet zo duur.

Wij doen we gewoon kraamvisite, maar plannen wel duidelijk tijd vrij voor ons en voor Vera. Je zou ook de kaartjes later kunnen versturen, waardoor je de eerste dagen alleen aanloop hebt van mensen die je hebt gebeld en er dus graag bij wilt hebben.
Je zou ook nog op het kaartje 'bezoektijden' kunnen vermelden, of er een briefje bij doen met uitleg.

Tja ik vind een kraamfeest ook onpersoonlijk, maar als het jullie meer rust zou geven waarom niet.

Succes ermee,

liefs daniela

quote: berg_driel schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('24-03-2009 10:10:04'));

Hallo meiden,

Inmiddels ben ik as vrijdag 20 weken zwanger van ons 2e hummeltje.
We hebben al een zonntje die tegen de tijd dat de kleine geboren wordt, zo'n 19 maanden oud is.
We izjn natuurlijk heel blij dat het ons gegund is om zo snel weer zwanger te zijn, maar merk nu wel door het kleine leeftijdsverschil, dat ik tegen wat  "problemen" aanloop waar ik niet zo goed over na had gedacht

Hoe jullie dat met bv
* het kamertje, kopen jullie weer een nieuwe babykamer of gewoon een los ledikantje?
* wandelwagen, we hebben bij de eerste een bugaboo gekregen, echt een perfect ding en ik wil hem dus ook niet weg doen, maar ons mannetje is straks te klein om al hele stukken te lopen.
* kraamvisite/kraamfeest. ik zit nl niet te wachten op 4-5 maanden visite aangezien ze vaak 's avonds vaak komen tussen 19.00-19.30 uur en dat precies de tijd is dat onze zoon naar bed gaat, en ik wil hem zeker de eerste tijd zoveel mogelijk overal bij betrekken omdat het voor hem  al vreemd genoeg is allemaal.
Maar een kraamfeest lijkt me zo onpersoonlijk.

Hoor graag jullie meningen/ervaringen hierover.

groetjes
Cora

Hoi Cora,

onze kindertjes zijn van exact dezelfde leeftijd.
Wij hebben het als volgt gedaan of willen dit gaan doen;

* In 1e instantie wilde we voor onze oudste een meisjes kamer maken met een peuter bedje enzo. Bij nader inzien vinden we haar daar toch nog te jong voor en hebben we op mp een 2e babykamer gekocht. Onze oudste heeft een andere kamer gekregen en we vonden het wel zo leuk voor haar dat ze haar eigen 'meubeltjes' mee kon nemen.
* Wij persoonlijk hebben een Mutsy kinderwagen  gekocht i.v.m. het duoseatje dat er op kan. Maar je kunt ook een kiddy board kopen of zoals mijn voorgangster zegt de baby in een draagdoek doen. Volgens mij zijn er ook stoeltjes voor op een kinderwagen, waar de oudste op kan zitten. Dus niet aan de onderstang gemonteerd maar er ect bovenop.
Er is voor weinig geld overal anders wel een duo buggy te krijgen met een baby nestje!
* Kraamvisite kan je zelf bepalen toch? Schrijf de bezoektijden op het geboorte kaartje, en geef je partner en kraamhulp duidelijk de instructie dat wanneer de tijd om of als je moe bent dat iedereen weer weg gaat. Dat hebben wij te weinig gedaan bij onze dochter. Dan kwamen mensen gerust van 20 tot 23 uur langs, terwijl half voor pampes op de bank hingen. Nu ga ik daar wel assertiever in zijn, want dat heeft me best wel gesloopt toen. Als ik de foto's met dubbele wallen zie van toen weet ik het direct weer! En anders een keer in de avond visite als de oudste slaapt? Ik zie daar niet zo veel nadelen in, wel voordelen. Want visite is voor kleintjes ook enorm vermoeiend en ze worden denk ik met de komst van een 2e al een beetje overvraagd. Dus als onze oudste niets van de visite mee krijgt in de avond, zou ik dat alleen maar prettig vinden. Maar dan moeten ze wel om 21 uur weer weg zijn :) En een kraamfeest lijkt mij ook niets, inderdaad te onpersoonlijk en veels te druk.

Groetjes!

Hallo,

Ik herken die problemen nog wel van de vorige keer!

Wij hebben de oudste toen naar een eigen kamer met een peuterbedje gedaan, hoe we het deze keer gaan oplossen zijn we nog niet helemaal overuit, de jongste is 15 mnd, als de derde komt, denk dat hij ook naar een peuterbedje gaat je kan bij de ikea ook soort relingen halen die je aan het bedje kan bevestigen zodat ze er niet uit vallen.

De kraamvisite hebben we ook gewoon om de bedtijd en etenstijd heen gepland en het liep hier wel soepel....veel beter als bij de eerste, je moet gewoon strak aangeven wat je wil en dan snapt iedereen het hopelijk ook! We hebben we de kaarten pas op de tweede dag verstuurd zodat het in eerste instantie rustiger bleef voor Tristàn maar die vond alle visite juist geweldig dus dat zegt ook niet zoveel!

Succes!

Groetjes Brechtje

hoi cora,

ons  zoontje is straks bijna 21 maanden als de tweede geboren wordt.
de 'problemen' die jij noemt hebben wij dus ook.
we hebben er inmiddels over nagedacht en gaan het zo doen:

we laten de babykamer zoals hij is en daar komt de nieuwe baby in.
ons zoontje krijgt een nieuwe kamer met nieuwe meubels. we gaan  voor heb bij ikea een ledikantje kopen, zo eentje waarbij je een zijkant door een plank kunt vervangen, dus als hij wat groter is kan hij dan zelf in en uit bed klimmen. verder ook weer een commode, ook die hebben ze bij ikea voor relatief weinig geld (120 euro).

wat betreft vervoer zie ik een duowagen niet zitten (of te lang of te breed). wij gaan dus een kiddyboard icl. krukje kopen voor aan/bij de bugaboo. een vriendin wiens dochters 18 maanden schelen heeft dat ook gedaan en zij vond het ideaal.
je kunt dat board er ook zo afhalen als je alleen met de baby weggaat.
daarnaast kopen we een goedkope inklapbare buggy voor als we met z'n viertjes bijv. naar 't bos gaan, dan kunnen m'n man en ik allebei een kindje duwen.
en dan kan mijn zoontje  af en toe  ook in die buggy en de baby in de babybjorn (die heb ik bij mijn zoontje ook veel gebruikt, ideaal!!) als ik alleen met beide kinderen wegga. meerdere mogelijkheden dus, lijkt me heel handig.

wat betreft het bezoek hebben wij ook geen zin  om net als de vorige keer 4 maanden daarmee zoet te zijn. nou zeggen ze dat je bij een tweede sowieso al minder aanloop hebt (geen idee of dat klopt), maar wij  vinden een kraamfeest inderdaad ook niet zo leuk. wat we van plan zijn, is om vrienden/familie in groepjes (man of 8-10 die elkaar kennen tegelijk) uit te nodigen. dat is persoonlijker dan een feest maar dan zijn we toch sneller door het bezoek heen.  

veel succes en benieuwd waar jullie uiteindleijk voor kiezen!

groetjes,
mama in amsterdamzuid

Hallo,

Als onze tweede word geboren is Noah ongeveer 17 maanden. Wij hebben hem naar een grotere kamer gedaan, maar wel met zijn eigen meubeltjes. Wel met nieuw behang en kleuren. al iets meer peuter kamer. Wij hebben niet te lang gewacht met het veranderen en verhuizen, omdat ze ons geadviseerd hadden dat niet te doen. Want anders kon  Noah het idee hebben dat hij plaats moest maken. Hoe klein hij ook is, ze blijken dat toch al echt te begrijpen. De baby krijgt dus nieuwe meubels en andere kleuren.

Voor de kinderwagen hebben wij een easywalker gekocht. Maar we houden wel de  mura van Noah. Dus wanneer Noah dan niet meer in de kinderwagen wil, wij de easywalker kunnen verkopen en de baby in de mura kan.

Kraamvisite hebben wij niet over nagedacht. Maar we denken dat we de mensen gewoon op afspraak laten komen. Net als bij de eerste. Wel vind ik belangrijk, dat ze Noah aandacht geven.

Groetjes

Terug
Bovenaan