Praktische tips van moeders met meerdere kindjes?!

Hoi meiden,

ons geluk kan niet op; nummer 2 is onderweg.
Zo praktisch en ongeduldig als ik ben heb ik natuurlijk direct gekeken naar spulletjes die je nodig kunt hebben voor 2 kindjes.
Zoals een duo kinderwagen of tandem wagen.
Onze dochter is straks 21 maanden als nr 2 geboren gaat worden, dus ik vind haar nog te klein voor een kiddyboard of iets.
Heeft iemand ervaring of tips voor het uitkiezen van een kinderwagen waar 2 kindjes in passen?
Of misschien hebben de mama's met meerdere kindjes nog we andere leuke tips?!

Graag hoor ik van jullie!!! ** Gabriëlle***

Hey!

Ik ben ook zwanger van nr. 2 en mijn tip wat betreft duo/ tandemwagen is wacht er mee tot je redelijk  ver zwanger bent. Ik heb hem meteen aangeschaft en nu is mijn zoon alweer zoveel groter dat ik misschien een andere keuze zou hebben gemaakt.

Weet niet hoe ver je zwanger bent maar ik zou dus in ieder geval tot een week of 30 wachten.
Dan is het belangrijk om te kiezen of je ze naast elkaar of achter elkaar wilt en dan kijk je naar hoe groot de wagen is als je ze inklapt en hoe wendbaar deze is. Dat zijn een beetje mijn tips.

Ik heb een urban jungle duo (naast elkaar dus) en ben er heel blij mee.

Groetjes

wat ik je vooral aanraad is een hele grote dosis geduld. (haha, sorry). Mijn kinderen schelen 17 maanden dus ik heb wat ervaring.

Over de wagen: je moet je een aantal dingen afvragen:

1: hoe vroeg/laat is je eerste met lopen? Mijn eerste was erg laat dus we hadden echt een tweelingwagen nodig. Mijn tweede was erg vroeg en houdt van lopen, het ligt dus echt aan het kind of je er uberhaupt een nodig hebt.

2: houden je kinderen ervan om in de wagen te zitten? Van de tweede weet je dat natuurlijk nog niet, maar als je eerste graag kruipt of loopt dan is het misschien de moeite niet en kan je misschien beter een wagen en een rugdrager oid aanschaffen. Mijn tweede had een vreselijke hekel aan de wagen dus we hebben hem amper gebruikt.

3: wat wil je met de wagen doen? Achter elkaar is beter voor de stad/supermarkt/winkels. Naast elkaar is gezelliger, maar het beperkt je wel in je gaan. In principe moet je overal doorheen kunnen (de wagen is niet breder dan een rolstoel) maar in de praktijk werkt het helaas niet zo.

4. hoe lang denk je dat je 'm nodig zult hebben? op marktplaats/ebay/ kranten etc staan erg veel goede tweedehands tweeling wagens.

Succes en geniet van je zwangerschap!

Hai,

Ik ben 34 weken zwanger en als nr.2 komt is nr. 1, 1,5 jaar. Ze loopt al goed maar nog lang niet in de richting die ik wil en houdt het niet lang achter elkaar vol bv om naar het winkelcentrum te gaan oid. Wij hebben een duowagen aangeschaft. Een phil and teds. We hebben deze wagen rechtstreeks bij Phil and Teds gekocht aangezien ze daar wagens met fikse korting verkopen. Wij hebben 200,- minder betaald dan in de winkel omdat het een beursmodel betrof. Deze zijn dan meegeweest naar bv de jongegezinnen beurs en 9 maanden beurs. Gewoon nieuw dus en zo zien ze er ook uit. Wij hebben de versie naast elkaar genomen maar als ik jou zo hoor dat je kindje al 21 maanden is is de versie achter elkaar wellicht een beter idee. Kijk anders eens op de site van Phil and Teds dan zie je die beursmodelaanbiedingen staan.

Verders hebben wij voor nr.2 weer een complete babykamer aangeschaft. Ons meisje van bijna 1,5 snapt nog niks van mijn buik en wat er straks komen gaat. Ze is gevoellig voor veranderingen dus wilden we haar kamertje niet veranderen. Het is nogal wat een broertje of een zusje op die leeftijd.

Verders weet ik het zo even niet.

gr.Ing

Onze 4e is opweg, wat ons betreft nog niet de laatste..
We hebben een baboe bakfiets met een mooie bakplakker.
Wij hebben als wandelwagen de urban jungle duo, stabiel en mooi!!
Kunnen straks de jongste 2 weer in, heel veel gebruikt!!!
Verder niet veel tips, twee kinderen is nog een makkie.
Zelfs bij drie gaat het nog meer vanzelf! Verwacht ook een vlekkeloos
schema bij 4 koters. Ieder zo zijn ding, onze kinderen zijn dan ook erg makkelijk!
Ben trouwens wel thuisblijfmoeder, mijn man heeft een eigen bedijf.
Zou het niet over mijn moederhart kunnen verkrijgen mijn kinderen aan het kdv over te laten, zeker niet nu ons gezin steeds meer wordt uitgebreid..

Terug
Bovenaan