Praktische voorlichting borstvoeding..?

Hoi meiden,

Ik zou graag naar zo'n voorlichtingsavond willen voor borstvoeding, maar ik zie door de bomen het bos niet meer... Er wordt behoorlijk wat aangeboden hier in de regio Haarlem, dus keus zat gelukkig. Waar ik alleen een beetje mee zit is dat ik een beetje kieskeurig ben qua type bijeenkomst... Ik heb de keuze gemaakt om borstvoeding te gaan geven (in ieder geval te proberen) en ik hoef niet naar zo'n club waar ze alleen maar kunnen praten over hoe goed en geweldig het allemaal wel niet is, want dat begrijp ik wel. Gewoon een recht-toe recht-aan informatie avond, waar ik in de praktijk wat aan heb, dat is wat ik het liefste wil. Weet iemand een goede bijeenkomst? Of heb je ergens juist slechte ervaring mee gehad? Ik hoor het graag!
 
Ik ga ook (weer) borstvoeding geven, maar ben nooit naar een bijeenkomst o.i.d. geweest. Ik ben ook geen type voor het gezellig samenzijn en om aan te horen hoe goed bv wel niet is. Ik heb wel van folders gelezen e.d. en de rest wijst zich vanzelf wel.
 
Miischien is er op de verlosafdeling van het ZH bij jou in de buurt zoiets?? Dat ken ik van de tijd dat ik als kraamverzorgende in opleiding was...En anders vraag je een lactatiekundige om een afspraak, volgens mij komen die ook wel op huisbezoek.Dan heb je 1 op 1 info!! Suc6!!
 
Wij zijn vorige keer naar een info-avond in het ziekenhuis geweest. Was lekker praktisch en precies het soort dat jij noemt. De thuiszorg doet het meestal ook wel aardig. Ik denk dat de borstvoedingsorganisaties wat meer wervende praatjes houden, maar daar ben ik nooit geweest. En bovendien zal het in elke stad wel weer anders zijn... Succes!
 
In het ziekenhuis, daar had ik zelf niet eens aan gedacht! Dat lijkt mij idd ook wel praktisch! Helemaal top, ik ga meteen kijken of het KG dat binnenkort doet, thanks!
 
ik ga bij de verloskundige, zij geeft aan dat het ook praktisch is en zeer zinvol voor man, Halve voorbereiding is het halve werk, heb het nog niet gehad, maargoed misschien kun je bij het bij je verloskundige vragen!
 
Terug
Bovenaan